خبرگزاری کار ایران

مدیردرمان تامین اجتماعی استان همدان:

ویزیت یک‌میلیون و ۴۵۰ هزار بیمار در مراکز درمانی تامین اجتماعی

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۶۲۰۴

مدیردرمان تامین اجتماعی استان همدان با بیان اینکه سال گذشته یک‌میلیون و ۴۵۰ هزار مورد ویزیت در بخش سرپایی انجام شد افزود: در این سال ۵۷ هزار ویزیت مامایی، ۱۴۰ هزار خدمات آزمایشگاهی، ۴۳ هزار مورد سی تی اسکن و ۱۰ هزار مورد «ام آر آی» ارائه شده است.

به گزارش ایلنا از همدان، حسن عروتی‌موفق در نشست خبری به مناسبت هفته تامین اجتماعی گفت: در حال حاضر دو بیمارستان آتیه و غرضی با ۳۱۳ تخت زیرمجموعه تامین اجتماعی در استان فعال هستند و خدماتی درخوری به بیمه‌شدگان ارائه می‌شود.

عروتی‌موفق از فعالیت ۶ مرکز درمانی سرپایی تامین اجتماعی در استان سخن گفت و افزود: پلی‌کلینیک شهید شهبازی و درمانگاه شهید سپهری در همدان و در شهرهای نهاوند، تویسرکان، ملایر، اسدآباد و رزن درمانگاه‌هایی فعال و در حال ارائه خدمات مستقیم به بیمه‌شدگان هستند.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته ۳۲ هزار مورد بستری در دو بیمارستان تامین اجتماعی استان انجام شد عنوان کرد: ۱۴ هزار و ۶۰۰ مورد عمل جراحی و ۶ هزار و ۵۵۰ مورد زایمان صورت گرفته و ضریب اشغال تخت نیز ۶۶.۵ بوده است‌.

عروتی‌ موفق با بیان اینکه در آخرین بازدید ادواری اعتباربخشی دانشگاه علوم پزشکی همدان در بین ۲۱ بیمارستان استان، بیمارستان آتیه رتبه دوم و غرضی ملایر رتبه سوم را به دست آوردند خاطرنشان کرد: تامین اجتماعی همدان در کارنامه عملکرد گروهی استان نیز در کشور رتبه ششم را کسب کرده است.

وی با اشاره به اینکه طبق سالنامه آماری دانشگاه علوم پزشکی همدان، بیمارستان آتیه رتبه اول زایمان طبیعی را دارد و این درحالی بوده که این بیمارستان تخصصی زایمان نبوده است گفت: ایجاد هتلینگ مناسب برای بیمارستان و مقیم بودن پزشک زنان و رایگان بودن هزینه‌ها در این خصوص اثرگذار بوده است.

مدیردرمان تامین اجتماعی استان همدان از احداث ۵ هزار متر درمانگاه برای بیمارستان آتیه همدان و غرضی ملایر خبر داد و گفت: به زودی درمانگاه بهار افتتاح می‌شود.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان همدان با بیان اینکه از ابتدای بیماری کرونا بیش از ۱۲ هزار و ۶۰۰ مورد بیمار در دو بیمارستان تامین اجتماعی استان بستری شدند خاطرنشان کرد: با پیگیری انجام شده سال گذشته ۲۴ تخت بیمارستانی به مجموعه اضافه شد که ۶ تخت آن برای دیالیز است.

وی با اشاره به اخذ مجوز احداث ۵ هزار متر درمانگاه برای بیمارستان آتیه و نیز غرضی ملایر که در مرحله طراحی نقشه هستند گفت: مجوز احداث درمانگاه کبودراهنگ با مشارکت خیر و اهدای ۲ هزار و ۲۰۰ متر زمین توسط وی، از سازمان گرفته شده و به زودی کار آغاز می‌شود.

عروتی‌موفق با بیان اینکه با کمک ۸ میلیارد تومانی خیر ملایری و ۱۰ میلیارد تومانی سازمان تامین اجتماعی، استانداردسازی و بازسازی اورژانس شهرستان ملایر انجام و به زودی بهره‌برداری می‌شود افزود: مجوز احداث ۱۲ اتاق LDR برای زایشگاه بیمارستان آتیه گرفته‌ شده است.

وی با اشاره به بازسازی و استانداردسازی اتاق‌های عمل با هزینه بالغ بر ۱۰ میلیارد تومان طی سال گذشته عنوان کرد: ۸ میلیارد تومان برای احداث بخش دیالیز و اضافه شدن ۶ تخت هزینه شده است.

مدیردرمان تامین اجتماعی استان همدان با بیان اینکه سال گذشته ۱۳ میلیارد تومان تجهیزات بیمارستانی خریداری شد خاطرنشان کرد: ماموگرافی سه‌بعدی به قیمت ۵ میلیارد تومان خریداری شده که در استان مشابهی ندارد و به زودی بهره‌برداری می‌شود تا مردم بتوانند از آن بهره‌مند شوند.

مدیردرمان تامین اجتماعی استان همدان با اشاره به تشکیل کیلینک دیابت و فشار خون در بیمارستان آتیه و غرضی و نیز کلینیک شهبازی که غالباً مورد استفاده سالمندان و بازنشستگان استان است افزود: در این مرکز پزشک، مشاور تغذیه و پرستاری حضور دارند و خدمات درمانی به خصوص خدمات غربالگری ارائه می‌شود.

وی با اشاره به فعالیت اداره ارتباطات مردمی عنوان کرد:‌ در حال حاضر بیمه‌شده تامین اجتماعی می‌تواند از طریق شماره تلفن ۱۴۲۰ و سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۴۲۰ و یا از طریق پرتال سازمان مشکلات و معضلات را با ما مطرح کند تا در راستای بهبود وضعیت تمام تلاش خود داشته باشیم.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان همدان با بیان اینکه در حال حاضر ۱۶ خط تلفن برای نوبت‌گیری از پزشکان تامین اجتماعی راه‌اندازی شده است گفت: با توجه به خدمات رایگان و شرایط هتلینگ‌ بیمارستانی، استقبال مردم از دریافت خدمات بالاست و نوبت‌گیری کمی بامشکل انجام می‌شود.

وی در خصوص حمایت از زوجین نابارور نیز بیان کرد: در این زمینه با دو مرکز ناباروری بیمارستان فاطمیه و خصوصی امید قراردادی منعقد کرده‌ایم که در سطح استان ۳۳۶ مورد پرونده تشکیل شده است.

عروتی‌موفق از پرداخت مطالبات پزشکان و دندانپزشکان تا آخر فروردین ماه خبر داد و افزود: بدهی داروخانه‌ها و  پاراکیلینک‌ها نیز تا آخر اردیبهشت ماه پرداخت شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز