خبرگزاری کار ایران

آمار مبتلایان به کرونا در استان همدان به صفر رسید

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۱۴۱۹

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان گفت: آمار مبتلایان قطعی (نتیجه پی سی ار مثبت) در یک هفته گذشته تاکنون در این استان صفر شده به نحوی که هیچ بیمار مبتلا به کرونا در مراکز درمانی شناسایی نشده است.

به گزارش ایلنا از همدان، محمد مهدی مجذوبی روز شنبه در نشست استانی ستاد مقابله با ویروس کرونا اظهار داشت: طبق رنگ بندی اعلامی از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هم اینک هشت شهرستان تابعه این استان در وضعیت آبی و ۲ شهرستان تویسرکان و فامنین در وضعیت زرد کرونایی قرار دارد.

وی خاطرنشان کرد: ۲۴ ساعت گذشته ۲ هزار و ۱۰۵ نفر به مراکز ۱۶ ساعته و شبانه روزی مراجعه کردند که از این تعداد ۲۴ نفر در بخش عادی بستری شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان اضافه کرد: شمار بیماران مشکوک و قطعی بستری در بیمارستان های استان همدان به ۸۹ نفر رسیده است که از این تعداد ۲۷ نفر در بخش آی.سی.یو بستری شدند و وضعیت جسمی ۶ تن از بیماران بسیار وخیم گزارش شده است.

مجذوبی گفت: مراجعان سرپایی به مراکز ۱۶ ساعته و شبانه روزی این استان در هفته گذشته نسبت به هفته ماقبل سه درصد و مراجعان سرپایی به اورژانس بیمارستان ها ۸.۱ درصد کاهش داشته است.

وی افزود: تعداد موارد جدید بستری بیمارستانی در هفته گذشته به ۸۲ بیمار رسید که این آمار نسبت به هفته ماقبل که ۱۲۷ مورد بود ۳۸ درصد کاهش داشته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان درباره آخرین وضعیت واکسیناسیون گفت: تاکنون سه میلیون و ۱۸۹ هزار و ۸۵۹ دُز واکسن کرونا در استان همدان تزریق شده است که درصد پوشش افرادی بالای ۱۲ سال در نوبت اول ۹۳.۱ درصد، نوبت دوم ۸۳.۶ درصد و نوبت سوم ۴۰ درصد است.

مجذوبی ادامه داد: درصد پوشش واکسیناسیون بانوان باردار در نوبت اول ۱۰۰ درصد و نوبت دوم ۹۸.۲ درصد است همچنین میزان دریافت واکسن کرونا برای نوجوان بین ۱۲ تا ۱۸ سال نوبت اول ۹۴.۹ درصد و نوبت دوم ۸۳.۲ درصد و برای گروه سنی پنج تا ۱۲ سال نوبت اول ۲۵.۷ درصد و نوبت دوم ۱۲.۸ درصد است.

وی بیان کرد: طبق بررسی های صورت گرفته اغلب بیمارانی که به علت مشکلات تنفسی در بیمارستان‌ها بستری می‌شوند مربوط به سایر ویروس ها به جز کرونا است در حالیکه با عنوان مشکوک به کرونا پذیرش و بستری می‌شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز