خبرگزاری کار ایران

مراسم گرامیداشت "روزجهانی کارگر" در همدان برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۵۶۲۱

مراسم بزرگداشت روز کارگر همزمان با بزرگداشت اول ماه می روز جهانی کارگر صبح امروز (11 اردیبهشت) با حضور سرپرست تعاون کار ورفاه اجتماعی و مدیر کل تامین اجتماعی استان همدان ، هیئت اجرایی خانه کارگر، کارگران، فعالان تشکل‌های کارگری و جمعی از بازنشستگان جامعه کارگری در محل سالن جلسات سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد.

به گزارش ایلنا از همدان، دبیراجرایی خانه کارگر استان همدان در این مراسم گفت: کمبودها و عدم تطابق کار و دستمزد و مشکلات مختلف کارگران موجب شده است که هر سال بزرگداشت هفته کارگر بیش از پیش مورد توجه قرار بگیرد وفلسفه نام‌گذاری این روز نیز براساس پاسخ به همین مشکلات بوده است.

چنگیزاصلانی اظهار داشت: تورم افسارگسیخته، ناشی از پیامدهای تحریم و سوء مدیریت داخلی است که سبب می‌شود، به‌رغم رشد دستمزدها هر روز کارگر فقیر‌تر شود ما جداً از دولت می‌خواهیم که با تصمیمات خود به تورم دامن نزند و در جهت کنترل آن، همه توان خود و بدنه کارشناسی و علمی جامعه را بکار گیرد.

وی تاکید کرد: امنیت شغلی کارگران با توجه به نرخ بیکاری و وجود بیماری کرونا، به شدت کاهش پیدا کرده و نظارت بر رفتار بنگاه‌ها از ناحیه مسئولان وزارت کار به حداقل خود رسیده است.

اصلانی بیان کرد: سازمان تامین اجتماعی یگانه نهاد حوزه حمایت‌های اجتماعی در بخش بازنشستگی و درمان است هرگونه کم توجهی به این نهاد آثار خوبی به همراه ندارد. لذا ما از مجلس و دولت می‌خواهیم  ضمن پرداخت بدهی جاری دولت به این سازمان، نسبت به اعمال کمک‌های تاثیر گذار، جلوی فروپاشی مالی احتمالی این سازمان را بگیرند و در این رابطه از توجه به زندگی با عزت مستمری بگیران این سازمان غافل نشوند.

مراسم گرامیداشت  "روزجهانی کارگر" در همدان برگزار شد

دبیر اجرایی خانه کارگر استان همدان اظهار داشت:ما یکی از ارزان‌ترین نیروهای کار را در جهان داریم و اگر مدیران فرصت تاریخی موجود را قدر بدانند، می‌توانیم نیروی کار جوان تحصیل‌کرده موجود را به یک فرصت جهش کشور تبدیل کنیم.

اصلانی اظهار تاکید کرد: قانون موجود کار کشور اگر درست اجرا شود، بسیاری از مشکلات کارگران حل می‌شود.

وی مشکلات درمان بازنشستگان و به اجرا رساندن تبصره یک ماده 7 و بحث بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی را مورد تاکید قرارداد.

وی بیان کرد: مهم‌ترین مطالبه‌ی کارگران را حذف واسطه‌ها از بازار کار و برداشته شدن قراردادهای موقت دانست و گفت: قراردادهای موقت  بنیان‌های اشتغال پایدار را از بین برده است. 

رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی استان همدان نیز در این مراسم اظهار داشت: باید مستمری افزایش یافته به اضافه مابه‌التفاوت ماه اول به موقع واریز شود تا بازنشستگان از نگرانی نجات یابند.

حسین قادریان بیان کرد: از هیات دولت انتظار داریم، مساله تصویب افزایش مستمری بازنشستگان کارگری را در اولویت کارهای خود قرار دهند؛ دولت در همین یکی دو هفته، مصوبه سازمان تامین اجتماعی را در دستور کار قرار داده و برای اجرا ابلاغ کند.

قادریان گفت:مهم‌ترین مطالبه امروز ما بحث اعلام رسمی اعمال افزایش حقوق بازنشستگان براساس مصوبه شورای عالی کار است انتظار ما این است که همانطور که مصاحبه مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی کردند، ما اردیبهشت‌ماه به‌عنوان عیدی روز کارگر شاهد اعلام رسمی افزایش حقوق بازنشستگان باشیم.

وی در ادامه گفت: بازنشستگان بعد از معیشت و درمان به گردشگری نیاز دارند و ما خواهش می‌کنیم بحث گردشگری را مورد توجه قرار دهید. 

 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز