خبرگزاری کار ایران

همدانی ها 7 میلیارد تومان صدقه دادند/افزایش 46 درصدی پرداخت صدقه در همدان

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۲۱۸۹

امسال مردم خیّر همدان 7 میلیارد و 700 میلیون تومان صدقه پرداخت کرده‌اند.

به گزارش ایلنا از همدان، محمدرسول شیخی‌زاده مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) در استان همدان با بیان اینکه میزان صدقات طی پنج ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال 99 با 46 درصد رشد همراه بوده است اظهار کرد: مردم نیکوکار همدان از ابتدای سال تاکنون 7 میلیارد و 700 میلیون تومان صدقه پرداخت کردند.

وی آمار مشترکان صدقات در استان را 215 هزار مشترک عنوان کرد و افزود: از این تعداد 207 هزار و 500 صندوق کوچک، 3 هزار و 300 صندوق در اماکن، 4 هزار و 200 صندوق در معابر استان فعال است که بیشترین صدقات جمع‌آوری شده از صندوق‌های کوچک خانگی به مبلغ 5 میلیارد و 600 میلیون تومان است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) در استان همدان گفت: منطقه یک همدان با پرداخت یک‌میلیارد و 680 میلیون تومان بیشترین میزان پرداخت صدقه را داشتند. وی تأکید کرد: به دلیل شیوع ویروس کرونا و کاهش میزان گردش وجه نقد در جامعه در تلاش هستیم با دریافت صدقات مردم نیکوکار استان از طریق روش‌های نوین و غیرحضوری، خدمات شایسته‌تری را به نیازمندان ارائه کنیم.

شیخی‌زاده با تشریح روش‌ نوین و الکترونیکی پرداخت کمک‌های مردمی، یادآور شد: مردم نیکوکار استان می‌توانند با روش‌ وارد کردن کد #081*8877* در تلفن همراه نسبت به پرداخت صدقات خود اقدام کنند.

وی با اشاره به نحوه هزینه کرد صدقات جمع‌آوری‌شده ادامه داد: صدقات جمع‌آوری‌ شده بر اساس موازین شرعی برای مددجویان در قالب کمک‌های درمانی، پرداخت جهیزیه، آموزش و امور فرهنگی، کمک به تأمین و تعمیر منازل مسکونی مددجویان، ایجاد اشتغال و کمک‌های موردی هزینه می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز