خبرگزاری کار ایران

مدیرکل درمان تأمین‌اجتماعی استان تهران مطرح کرد:

انجام ۱۵۰ هزار عمل جراحی در سطح بیمارستان‌های تابعه

کد خبر : ۲۵۸۳۸۶

مدیرکل درمان تأمین‌اجتماعی استان تهران گفت: ارتقای کمی و کیفی درمان تهران نقش بسزایی در کارآمدی تامین‌اجتماعی کشور دارد.

به گزارش ایلنا، محمد تقی خسروانی مقدم  اظهار داشت: اداره کل درمان استان تهران با بهره مندی از ۱۱ بیمارستان ، دو دی کلینیک ، ۲۵ پلی کلینیک وهمچنین دفتر رسیدگی به اسناد پزشکی ،ستاد توزیع بیمار ، کمیسیونهای پزشکی و واحد بهداشت حرفه ای وطب کار حجم گسترده ای از ارایه خدمات درمانی به بیمه شدگان را در سطح استان تهران و همچنین در سطح کشور بر عهده دارد که طبیعتاً هرگونه نگاه توسعه به این بخش نقش به سزایی در افزایش کارآمدی تامین اجتماعی در سطح کشور خواهد داشت.

خسروانی مقدم در ادامه با مقایسه نرخ کارنامه عملکردی مراکز درمانی تابعه استان تهران ظرف یک سال گذشته یادآور شد: تعداد تختهای فعال اداره کل درمان استان تهران در سطح بیمارستانها و مراکز درمانی تابعه ۱۸۰۰ تخت است که نسبت به سال گذشته ۱۰ درصد افزایش داشته است .

وی در مورد نرخ تعداد بیماران بستری در سطح بیمارستانهای تابعه این اداره کل نیز، اظهار داشت: تعداد بیماران بستری در سطح بیمارستانهای تابعه این اداره کل در این استان همواره چشم گیر و از فراوانی بالایی برخوردار بوده و بر همین اساس نرخ تعداد بستری شدگان از ۱۰۲ هزار نفر در سال ۹۲ به حدود ۱۱۳ هزار بیمار در سال ۹۳ افزایش یافته است.

خسروانی مقدم در ادامه با اعلام جمعیت بیش از ۸  میلیون و ۳۰۰ هزار نفری تعداد بیمه شدگان در سطح استان تهران افزود: از این تعداد در سال ۹۳ بالغ بر ۷ میلیون و ۵۴۰ هزار نفر به صورت سرپایی از مراکز درمانی تابعه این اداره کل در استان تهران خدمات درمانی لازم را دریافت کرده اند.

وی با اشاره به انجام بالغ بر ۱۵۰ هزار عمل جراحی در سطح بیمارستانهای تابعه این اداره کل صورت گرفته که نسبت به سال ۹۲ بیش از ۱۳ درصد رشد داشته است که حدود ۲۱ درصد از این تعداد در سطح اعمال جراحی بزرگ محسوب می شوند که اغلب تاثیر قابل توجهی در افزایش هزینه های درمانی برای بیماران به دنبال دارند.

وی در ادامه افزود: طی سال ۹۳ تعداد ۱۴۰ هزار عمل جراحی سرپایی نیز در سطح بیمارستانها و مراکز درمانی تابعه انجام شده است و طی همین مدت بالغ بر ۳ میلیون و ۹۰۰ هزار ویزیت توسط پزشکان عمومی و بیش از ۳ میلیون و ۱۰۰ هزار ویزیت توسط پزشکان متخصص انجام شده است.

مدیرکل درمان استان تهران همچنین از فعالیت گسترده بخش درمان غیر مستقیم این اداره کل در این استان خبر داد که به گفته وی سال گذشته بخش بزرگی از خدمات درمانی به بیمه شدگان سازمان تأمین اجتماعی در تهران در حوزه درمان غیر مستقیم از طریق مراکز درمانی طرف قرارداد با نظارت دفتر اسناد پزشکی اداره کل درمان استان ارائه شده که بیمه شدگان و خانواده های آنان در این بخش با پرداخت تنها بخشی از هزینه های درمانی بعنوان فرانشیز از این خدمات بهره می گیرند.

این مقام مسئول در خصوص انجام بازسازی و نوسازی در سطح مراکز درمانی تابعه نیز ادامه داد : کلنگ زنی مرکز درمانی فشافویه را به عنوان اقدامی جدید در این زمینه دانست و همچنین نوسازی بیمارستان هدایت به عنوان بیمارستان تک تخصصی زنان و زایمان در میان بیمارستانهای ملکی سازمان ، ساخت ساختمان جدید  بیمارستان فیاض بخش که اسکلت  آن انجام شده ، نوسازی و بازسازی بیمارستان لواسانی و همچنین اورژانس قلب این بیمارستان به عنوان بیمارستان فوق تخصصی قلب تامین اجتماعی در کشور، نوسازی و بازسازی بیمارستان شریعت رضوی ، افتتاح ساختمان جدید بیمارستان آیت الله کاشانی نیز به انجام  و به بهره برداری رسیده است .

وی از دیگر فعالیت های انجام شده برای جامعه بیمه‌شدگان تامین اجتماعی استان تهران را استقرار نظام اعتباربخشی در بیمارستان های تابعه اداره کل درمان استان تهران به صورت کابردی ذکر کرد و افزود: اعتباربخشی بیمارستان‌ها به معنای ارزیابی سیستماتیک مراکز ارائه خدمات سلامت با استانداردهای مشخص است که این استانداردها بر بهبود مداوم کیفیت ،محور بودن بیمار و بهبود امنیت و ایمنی بیمار تاکید دارد .


 
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز