خبرگزاری کار ایران

درگفت وگو با ایلنا مطرح شد:

۷۰۰ تن سیاه دانه در گلستان تولید شد

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۵۲۵۵

معاون مدیریت سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان گفت: ۷۰۰ تن سیاه دانه درگلستان تولید شد و هر کیلو سیاهدانه بین ۵۰ الی ۶۰ هزار تومان در بازار معامله می شود.

نوید رضا فرهانی در گفت و گو با ایلنای گلستان اظهارکرد: در سالجاری ۷۰۰ تن سیاهدانه از هزار هکتار از مزارع گلستان برداشت شد  وعمده این محصول در مناطق مرکز و شرقی استان کشت می شود و زمان کاشت این محصول از اول آبان تا پایان آذر ماه است که و زمان برداشت از پانزدهم  خرداد الی تا پایان تیر ادامه دارد.

وی ادامه داد: روند کاشت سیاه دانه درچند سال اخیر  روبه رشد بوده است و در سال ۱۳۹۷ فقط ۷۰ هکتار از اراضی گلستان سیاه دانه کشت شد ولی امسال به هزار هکتار رسید.

فرهانی بیان کرد: چناچه قیمت برای خرید و فروش سیاه دانه مناسب باشد قطعا کشت این محصول دراستان افزایش پیدا می کند  و قطعا به نفع کشاورزان استان خواهد بود.

وی افزود: قیمت فعلی برای فروش هر کیلو سیاه دانه ۵۰ الی ۶۰ هزار تومان است انتظار داریم کسانی که به عنوان فروشنده وارد بازار می شوند قیمت مناسب تری پیشنهاد کنند و باید قیمت فروش کمی افزایش پیدا کند.

وی تصریح کرد: گلستان اولین استان های که محصول سیاه دانه آن وارد بازار کشور می شود و این قیمت فروش این محصول هنوز استاندارد نیست.

وی گفت: کشاورزان گلستانی عمده این محصول را نگهداری می کنند در زمان مناسب با قیمت بالاتر به فروش برسانند وانتظار داریم از هفته آینده قیمت سیاه دانه افزایش پیدا کند.

وی خاطر نشان کرد: درمان زخم معده، بهبود حافظه، تمرکز تنظیم قند خون و کنترل دیابت، کاهش کلسترول خون، تنظیم فشار خون، مسکن طبیعی برای مفاصل، درمان بیماری های کم خونی، قلبی، میگرن، سل و..... از خواص سیاهدانه است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز