خبرگزاری کار ایران

تولید ۱۰۰ هزار تن جو در گلستان

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۳۱۸۷

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی گلستان گفت: در سال جاری ۱۰۰ هزار تن جو در گلستان تولید شده است.

محمد رضا عباسی در گفت و گو با ایلنای گلستان اظهارکرد: امسال ۱۰۰هزار تن جو دراستان برداشت شد و در هر هکتار حدود ۲ تا ۳ تن محصول برداشت شده است و بیش از ۲ هزار کمباین کار برداشت جو درگلستان انجام دادند.

وی ادامه داد: زهکشی اراضی که در چند سال اخیر در استان انجام شده تاثیرات بسیارخوبی بر افزایش تولید محصولات کشاورزی از جمله  جو داشته است و سبب شده گلستان در تولید جو رتبه ۵ کشوری را از آن خود کند.

عباسی بیان کرد: توزیع بذر مناسب اصلاح شده، شرایط خوب آب وهوایی، استفاده بهینه از کودهای شیمایی و.... می تواند تولید جو را تا دوبرابر افزایش دهد وهمچنین نیاز آبی این محصول نسبت به گندم کمتر است.

وی یادآور شد:  امسال بیش از ۷۵ هزار هکتار از اراضی گلستان زیر  ‌کشت جو رفت که درسال گذشته این سطح ۶۳ هزار هکتار بوده است وهمچنین قیمت تضمینی  هر کیلو گرم جو امسال ۳ هزار و۴۰۰ تومان تعیین شده است.

وی خاطر نشان کرد: در مناطقی که زمین آن شور و خاک حاصلخیز وجود ندارد می توان جو کشت کرد. این محصول جزو  محصولات اساسی کشور محسوب می شود وعمده نیاز دامی استان را تأمین می‌‎کند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز