خبرگزاری کار ایران

در گفت وگو با ایلنا مطرح شد:

پیش بینی کشت ذرت علوفه‌ای در بیش از ۷ هزار هکتار از مزارع گلستان

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۰۵۸۵

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان گلستان گفت: پیش بینی می کنیم که بیش از ۷ هزار هکتار از مزارع گلستان زیر کشت ذرت علوفه‌ای برود.

محمد رضا عباسی در گفت وگو با ایلنای گلستان اظهار کرد: کشاورزان استان در سالجاری در بیش از ۷ هزار هکتار از مزراع گلستان اقدام به کشت ذرت علوفه‌ای می‌کنند که پیش بینی می‌کنیم ۲۵۰ هزار تن محصول از آن  تولید شود.

وی ادامه داد: در سال گذشته هشت هزار هکتار از اراضی استان زیر کشت ذرت علوفه ای رفت که بیش از ۲۵۰ هزار تن تولید شد و همچنین به طور میانگین کشاورزان در هر هکتار ۴۰الی ۵۰ تن محصول ذرت علوفه‌ای برداشت می‌کنند.

وی تصریح کرد: تا به امروز کشاورزان بیش از ۳ هزار هکتار کشت ذرت علوفه‌ای کشت کردند. مصرف آب در ذرت علوفه‌ای حدود هفت هزار و ۵۰۰ متر مکعب یعنی نصف مصرف شالی است.

وی افزود:  خشک سالی شدیدی در استان داریم  وکشت ذرت علوفه‌ای جایگزین مناسب شالی محسوب می شود و محصول ذرت علوفه ای در هر هکتار  حدود ۸۰ میلیون تومان برای کشاورز در آمد دارد.

وی خاطرنشان کرد: جهاد کشاورزی استان از کشاورزانی که ذرت علوفه‌ای  کاشتند حمایت می کند که این حمایت ها  شامل تامین بذر و کودهای ریز مغذی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز