خبرگزاری کار ایران

در نشست خبری مطرح شد؛

فشار شورای شهر فیروزه برای استعفای شهردار / درودی: استعفا نمی دهم

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۴۶۲۴

شهردار فیروزه گفت: برآیند ٣ نفر از اعضای شورای شهر از عملکرد شهرداری این است که من استعفا بدهم زیرا معتقدند امور شهرداری به بن‌بست رسیده و قفل شده است اما به نظرم همه کارها روند عادی را طی می‌کنند، پس از این رو استعفا نمی‌دهم و با متخلفان به صورت قانونی برخورد خواهم کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، هادی درودی در نشست خبری با خبرنگاران اظهار کرد: درآمد محلی شهرداری فیروزه صفر است‌ و در شهرستان ساخت و سازها بدون پروانه ساخت‌ انجام می‌شود و در ۷ ماه گذشته تنها ۴ پروانه ساخت در شهرداری فیروزه صادر شده است.

وی افزود: بودجه شهرداری فیروزه با ۲۵درصد افزایش در سال جاری به پنج میلیارد تومان رسیده در حالی که هزینه جاری و پرسنلی این شهرداری ماهیانه ۶۰۰ میلیون تومان است که این بودجه فقط صرف پرداخت هزینه های پرسنل می شود. 

وی خاطر نشان کرد: هفت ماه قبل من شهرداری فیروزه را با ۴ ماه بدهی بیمه جاری و ٨٠٠ میلیون تومان بیمه‌های معوق تحویل گرفتم‌ و برای پرداخت این معوقات ۵۰۰ میلیون تومان زمین فروخته و از عوارض‌های شهری و استانی حقوق پرسنل را پرداختم و در حال حاضر این شهرداری نیازمند ۱۰میلیارد تومان بودجه‌ سالانه است‌.

درودی ادامه داد: به خاطر طلب یک پیمانکار که از سال ۹۷ حدود ۱۲۰ میلیون تومان از شهرداری فیروزه طلبکار بوده و این مبلغ با مرور زمان به ۳۸۰ میلیون تومان افزایش پیدا کرده بود‌‌ یکی از خودروهای شهرداری توقیف شده بود که برای پرداخت طلبش یکی از زمین‌های شهرداری فیروزه را فروختیم و هنوز یکی دیگر از خودرو‌های شهرداری فیروزه به دلیل طلب پیمانکار دیگری توقیف است.

شهردار فیروزه اعلام کرد: شهرداری ۱۲ میلیارد تومان از ادارات این شهرستان طلبکار است اما اگر این طلب‌ها قابل وصول بود تاکنون وصول می‌شد و از سال ۱۳۸۲ تعداد ۳۹۷ برگ چک به مبالغ ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان از اشخاص حقیقی و حقوقی در شهرداری فیروزه هنوز وصول نشده است. 

وی تصریح کرد: این شهرداری منابع درآمدی خوبی دارد که باید بالفعل شود و تاکنون توافق تغییر کاربری دو قطعه زمین انجام شده که از محل این توافق سه میلیارد تومان درآمد برای شهرداری فیروزه ایجاد می‌شود و برای تغییر فیروزه به شهری با استانداردهای روز در فضای سبز و مبلمان شهری حداقل ۱۰ میلیارد تومان بودجه لازم می باشد.

درودی با بیان اینکه شهرداری های کوچک نظام مند نیستند اعلام کرد: در حال حاضر ٢ هزار و ٨٠٠ پرونده داریم که تنها ١٨٠ پرونده اسکن شده که از زمان تاسیس شهرداری تا کنون کمتر از ١٠ درصد این پرونده ها در شهرداری فیروزه اسکن شده است. 

شهردار فیروزه یادآور شد: در حال حاضر ٣٧٠ واحد صنفی در شهرستان فیروزه فعال هستند که تا کنون به هیچ عنوان عوارضی به شهرداری پرداخت نکرده اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز