خبرگزاری کار ایران

مدیرکل بیمه سلامت استان فارس خبر داد؛

افزایش تعهدات برای درمان ناباروری و بیماران مبتلا به اوتیسم

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۹۸۰۳

مدیرکل بیمه سلامت استان فارس از افزایش تعهدات برای درمان ناباروری و ارائه پوشش های حمایتی به بیماران مبتلا به اوتیسم خبر داد.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی بیمه سلامت استان فارس، علی محمد جعفرپور با اشاره به این موضوع که سیاست های جمعیتی ابلاغی رهبری در دستورکار ویژه بیمه سلامت قرار گرفته، اظهار داشت: قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در آبان ماه سال 1400  به تصویب رسید و بر اساس آن وزارت بهداشت مکلف شد با همکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سایر سازمان های بیمه گر نسبت به تدوین و اجرای برنامه های لازم برای بهره مندی زوج ها از خدمات ناباروری اقدام کند.

وی با تشریح برخی از خدماتی که بیمه سلامت فارس برای درمان ناباروری به زوج ها ارایه می کند، اظهار داشت:  قرارگاه سلامت و جوانی جمعیت در دانشگاه علوم پزشکی تشکیل شده و سازمان بیمه سلامت جلسات متعددی را در قالب کمیته های بیمه ای برای خدمت‌رسانی مطلوب به جامعه هدف تشکیل می دهد.

این مقام عالی حوزه بیمه با اشاره به این موضوع که جمعیتی بالغ بر دو میلیون و هفتصد هزار نفر از مردم فارس تحت پوشش بیمه سلامت هستند، اظهار داشت: بر اساس سیاست های جمعیتی، سازمان بیمه سلامت همه مادران باردار فاقد پوشش بیمه ای که از این طرح استفاده کرده اند را تا پایان مدت شیردهی و فرزندان متولد شده در قالب این طرح را تا سن پنج سالگی به صورت رایگان تحت پوشش قرار می دهد.

جعفرپور افزود: با اجرای سیاست های جمعیتی، ارایه خدمات درمان ناباروری تسهیل شده و با قرار گرفتن در تعهدات بیمه سلامت، بدون قرارگرفتن در چرخه نظام ارجاع قابل انجام است.

او با اشاره به برخی از سیاست های حمایتی که برای فرزندآوری در نظر گرفته شده، تصریح کرد: بیش از نود درصد از خدمات ناباروری در مراکز درمانی دولتی و دانشگاهی در تعهد سازمان بیمه سلامت است. این خدمات برای بانوان تا سن 49 سالگی و آقایان بدون محدودیت سنی می توانند از خدمات نازایی و ناباروری تا سه دوره بهره مند شوند.

مدیرکل بیمه سلامت استان فارس به پرداخت های این سازمان اشاره کرد و بیان داشت: از آبان ماه 1400 تا کنون مبلغی نزدیک به پانصد میلیون تومان برای اسنادی که به صورت فیزیکی یا الکترونیک ارسال شده، پرداخت گردیده و بدهی انباشته در این حوزه نداریم.

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه 29 بیماری خاص تحت پوشش بسته حمایتی خدمات بیمه سلامت قرار گرفته اند، اظهار داشت: در سال 1401 مبلغی معادل پنج هزار میلیارد تومان از سوی دولت به بیمه سلامت برای تحت پوشش قرار گرفتن بیماری های صعب العلاج اختصاص داده شد.

جعفرپور با تقدیر از عزم جدی دولت سیزدهم برای حمایت از اقشار آسیب دیده در حوزه درمان خبر داد و افزود: فرآیند درمان و کنترل بیماری های نادر و صعب العلاج هزینه های زیادی را شامل می شود و با حمایت دولت این بیماری ها از پوشش کامل بیمه سلامت برخوردار می شوند.

وی با تشریح برخی از این خدمات افزود: اوتیسم یکی از بیماری هایی است که پیش از اجرای این طرح کمتر از خدمات بیمه ای برخوردار بود که خوشبختانه در چارچوب حمایتی دولت و بیمه سلامت به شکل ویژه ای مورد حمایت قرار گرفت و افراد مبتلا به این بیماری در مراکز خصوصی را تا سقف 70درصد می توانند از پوشش های بیمه سلامت برخوردار شوند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز