خبرگزاری کار ایران

مدیرکل تعاون گیلان :

در ریشه‌کنی فقر مطلق توانستیم ۷۵۰۰ نفر را در گیلان شناسایی کنیم

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۷۹۹۹

مدیرکل تعاون گیلان، به اینکه در ریشه‌کنی فقر مطلق توانستیم ۷۵۰۰ نفر را در گیلان شناسایی کنیم اشاره کرد و یادآور شد: برآنیم در این طرح پس از صحت شناسایی افراد را توانمند کنیم.

به گزارش ایلنا از رشت، سیاوش آقاجانی در نشست خبری اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گیلان گفت: تلاش می‌کنیم در جهت خروجی‌های مثبت برای مردم حرکت کنیم لذا ارتقای سلامت اداری و ارتقای خدمات به صورت پررنگ از برنامه‌های کاری اداره کل تعاون گیلان است.

وی افزود: در کنار رعایت چارچوب های قانونی تلاش این است در جهت حفظ منافع مردم تعاملی حرکت کنیم.

آقاجانی ادامه داد: در ساختار تعاونی ها با تکالیف گسترده مواجه هستیم؛ به خصوص در بخش مسکن، معلولان، زنان و... برنامه های موثری داریم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان با بیان اینکه آمار چندان مهم نیست و اقدامات اداره کل تعاون باید مشکلات مردم را رفع کند، تصریح کرد: در بخش تعاون ترویج نتیجه محور را دنبال می‌کنیم تا سهم ۲۵ درصدی تعاون از بخش اقتصاد گیلان محقق شود.

وی خاطرنشان کرد: تعاونی ها باید در جایی تشکیل شوند که مفید باشند و تنها افزایش تعداد تعاونی‌ها کمکی به تولید ثروت نمی‌کند.

مدیرکل تعاون گیلان تصریح کرد: تعاونی‌های مسکن از تعاونی های موفق هستند و برنامه ما این است ضعف های برخی از تعاونی های مسکن مهر را برطرف کنیم.

وی با بیان اینکه تعاونی‌های توسعه عمران باید در جهت اقتصاد شهر فعالیت کنند و تلاش داریم اینها را به رونق برسانیم، گفت: در بخش تعاون علاوه بر ظرفیت‌های این اداره کل باید از ظرفیت‌های سایر دستگاه ها نیز استفاده کنیم.

آقاجانی در ادامه یکی از اهداف مهم اداره کل تعاون را صیانت از نیروی کار دانست و با تاکید بر لزوم به حداقل رساندن شکایت‌های کارگری، گفت: تمایل نداریم که حادثه ای اتفاق بیفتد و بعد به دنبال حق کارگر برویم، بلکه از اول باید ایمنی و حقوق کارگر توسط کارفرما رعایت شود.

مدیرکل تعاون گیلان گفت: نگاه ما این است به هیچ وجه در حمایت از تولید نباید حقوق کارگر را نادیده گرفت.

وی افزود:در پی افزایش حقوق‌ها، این ترس وجود داشت که نیروی کار کاهش یابد، اما با رصدهایی که انجام شده، خوشبختانه کاهش نیروی کار اتفاق نیفتاده است.

آقاجانی خاطرنشان کرد: اتفاقا در پی افزایش حقوق‌ها، آمار بیمه بیکاری افزایش نیافته است، زیرا کارگران با حقوق‌های جدید بیشتر تمایل پیدا کردند سرکار بمانند.

وی همچنین به اینکه در ریشه‌کنی فقر مطلق توانستیم ۷۵۰۰ نفر را در گیلان شناسایی کنیم اشاره کرد و یادآور شد: برآنیم در این طرح پس از صحت شناسایی افراد را توانمند کنیم و حمایت مالی شوند تا گام موثری برداشته شود.

مدیرکل تعاون گیلان ادامه داد: امسال بیش از ۳۰ هزار تعهد اشتغال داریم و سال گذشته ۲۱ هزار نفر تعهد داشتیم که ۹۶ درصد محقق شده است؛ بنا داریم برای تحقق اشتغال امسال از ظرفیت بانک ها بیشتر استفاده کنیم.

وی در خصوص اجرای طرح زیست بوم ملی اشتغال نیز عنوان کرد: در این طرح تمام فعالیت هایی که در بحث اشتغال صورت می گیرد ثبت می شود؛ ضمن اینکه ریزش‌های اشتغال استان نیز ثبت می شود و به این ترتیب درک بهتری از اکوسیستم اشتغال استان ارائه خواهد شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز