خبرگزاری کار ایران

رئیس بنیاد نخبگان استان:

قزوین از استان‌های فرصت سوز در کشور است

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۶۵۲۱

رئیس بنیاد نخبگان استان قزوین گفت: حجم کارهای نوآورانه، فرهنگی و علمی در استان قزوین نسبت به سایر استان‌ها بسیار کم است که با دلایل مختلفی مرتبط است و یکی از نکات آن فرصت سوزی‌هایی است که در استان وجود دارد و از این منطر در سطح کشور رتبه بالایی دارد و باید این وضع اصلاح شده و اقدامات مختلفی برای خل این موضوع انجام شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، علی رجب پور در اختتامیه رویداد "فکرینو" که عصر امروز در نگارخانه استاد محصص اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، گفت: در کشور با مشکلات فرهنگی زیادی مواجه هستیم که نیازمند توجه است اما از طرفی انجام کار فرهنگی بدون پشتوانه علمی محکوم به شکست است و علاج مشکلات کشور هم تکیه بر نوآوری است و از این رو توجه به نوآوری در عرصه فرهنگ ضرورت دارد.

رئیس بنیاد نخبگان استان قزوین ادامه داد: در عرصه نوآوری پیشرفت‌های خوبی داشته‌ایم و برای مثال قزوین از نظر تعداد استارتاپ‌ها و موسسات دانش بنیان و خلاق قزوین نسبت به برخی شهرهای کشورهای خارجی بیشتر است و این نشان از توجه به این عرصه است.

وی بیان کرد: اگر تیمی از نظر فرهنگی یا سایر حوزه‌ها دارای ایده باشد، پارک علم و فناوری، پارک‌های رشد و خانه خلاق محیطی است که می‌تواند به آن مراجعه کنند، البته هنوز هم به یک مکان مشخص برای حضور و تجمع گروه‌ها و افراد دارای ایده فرهنگی نیاز داریم که امیدواریم با تکمیل و بهره‌برداری از خانه خلاق سعدالسلطنه این مشکل حل شود.

فکرینو" به عنوان اولین دوره ترکیبی کارآفرینی و نوآوری با حضور تعدادی از فعالین فرهنگی و رسانه و با همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و همکاری بنیاد نخبگان استان برگزار شد.

گروه‌های مختلف و فعالین فرهنگی و قرآنی و رسانه در این رویداد با اصول عام خلاقیت و نوآوری و بوم کسب و کار آشنا شدند و در قالب کارگاهی ایده‌های مختلفی را طراحی کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز