خبرگزاری کار ایران

مدیرکل دامپزشکی استان عنوان کرد؛

ردیابی آلودگی‌های مواد غذایی در آزمایشگاه کنترل کیفی دامپزشکی قزوین

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۴۳۴۴

مدیرکل دامپزشکی استان قزوین گفت: در راستای تامین امنیت غذایی، اداره کل دامپزشکی استان قزوین واجد یک واحد آزمایشگاه مرجع کنترل کیفی مواد غذایی است که آلودگی‌های شیمیایی، میکروبی و رادیواکتیو را در مواد غذایی ردیابی می‌کند.

به گزارش ایلنا، حمید زینالی در جلسه هم اندیشی و انجام بهینه امور مرتبط با فرآیند تولید، توزیع و عرضه فرآورده‌های خام دامی که در اداره کل دامپزشکی استان برگزار شد، گفت: تشکیلات دامپزشکی نزدیک به یک قرن است که با شیوع طاعون گاوی در جهان شکل گرفت و در حدود 50 سال پیش سازمان دامپزشکی با تدوین قوانین مربوطه در ایران تاسیس شد.

مدیرکل دامپزشکی استان قزوین ادامه داد: مهمترین رسالت دامپزشکی، پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های واگیر دامی و بیماری‌های مشترک بین انسان و دام و تامین سلامت غذا در راستای ایجاد امنیت غذایی در جامعه و اهمیت پیشگیری است.

وی ضمن بر شمردن پتانسیل‌های دامپزشکی قزوین و کمبودهای پیش رو به بحث بیو تروریسم اشاره کرد و افزود: در جهان امروزی تامین غذای با کیفیت و سالم از اهیمت ویژه‌ای برخوردار است.

این مسئول به حضور ناظرین بهداشتی و شرعی در مراکز تولید اشاره کرد و افزود: در حال حاضر کشتارگاه‌های دام و طیور استان واجد کد حلال بوده و کد  IR هستند  که یکی از الزامات صادرات فرآورده‌های خام دامی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز