خبرگزاری کار ایران

رئیس نظارت بر بهداشت دامپزشکی استان اعلام کرد:

بهبود کیفیت شیر تولیدی در دامداری های قزوین

asdasd
کد خبر : ۸۹۹۰۰۴

رئیس نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی استان قزوین گفت: کیفیت شیری که در دامداری های استان قزوین تولید می‌شود نسبت به سال گذشته بهبود یافته است .

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، راول غلامپور اقدمی اظهار کرد: در سال گذشته برای پایش شیر خام تولیدی دامداری های استان بیش از 330 مورد نمونه برداری از دامداری های  صنعتی، سنتی، مراکز جمع آوری شیر، خودروی حمل و مراکز توزیع، در سطح استان صورت گرفته است که کیفیت شیر تولیدی در استان نسبت به پارسال بهبود یافته است.

رئیس  نظارت بر بهداشت عمومی دامپزشکی استان افزود: این  آزمایشات برای بررسی آلودگی میکروبی، آلودگی آفلاتوکسین و همچنین بررسی تقلبات (افزودن آب، نمک، هیپوکلریت و ...) انجام شده که خوشبختانه کیفیت شیر تولیدی  به آلودگی های میکروبی نسبت به سال های گذشته  بهبود مناسبی نشان می دهد  و از نظر افلاتوکسین وضعیت شیر خام توزیع شده از طریق دامداری ها زیر حد مجاز است که این  موضوع نه تنها  از منظر بهداشت عمومی و مواد غذایی و ارتقای کیفی و بهداشتی  شیر  مصرفی  جامعه مهم و موثر است بلکه همین موضوع سبب شده شرکت های تولید کننده فرآورده های لبنی برای تولید و صادرات محصولات خود تمایل بیشتری برای تامین  شیرخام از استان قزوین داشته باشند که نقش بسزایی در تداوم وافزایش تولید شیر با کیفیت مناسب در استان دارد.

اقدمی ادامه داد: در راستای توسعه صادرات شیر و فرآورده های لبنی توسط کارخانجات تولید فرآورده های لبنی در سه کارخانه لبنی مطرح استان، ممیزی کد IR، به منظور تایید ساختاری و مدیریت بهداشتی  توسط کارشناسان اداره کل دامپزشکی استان قزوین انجام شد.

این مقام مسئول تصریح کرد: در بحث تقلبات نیز  بیش از 3000 آزمایش در 8 آیتم انجام شد که عمده مشکل مربوط به  افزودن آب می باشد که از جمله مواردی است که بیشتر رویت می شود .

وی عنوان کرد: شماره تلفن 4 رقمی 1512 و سامانه پیامکی 50001512 بصورت 24 ساعته آماده دریافت پیام ها و گزارش‌های هم استانی های محترم است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز