خبرگزاری کار ایران

رئیس اینترپل کشور:

قزوین پایلوت مقابله با جرایم بین المللی در بخش کشاورزی می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۰۶۶۲

رئیس اینترپل کشور گفت: استان قزوین می‌تواند در راستای ثبات امنیت غذایی و توسعه مسائل زیستی به عنوان نمونه پایلوت مقابله با جرایم بخش کشاورزی در فضای بین الملل قرار گیرد.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین، سردار هادی شیرزاد روز چهارشنبه در همایش امنیت غذایی و مسائل زیستی که در سالن شهدای سازمان جهاد کشاورزی استان برگزار شد، گفت: لازم است پلیس اینترپل با هدف حفظ منابع کشاورزی در راستای برخورد با مجرمان بین المللی پیشقدم باشد.

رئیس اینترپل کشور اضافه کرد: با توجه به اینکه در مبادلات تجاری یک طرف معامله فرد خارجی قرار دارد، بنابراین پیشگیری از جرایم در این حوزه حایز اهمیت بوده و پلیس اینترپل می‌تواند در آن پیشقدم باشد.

وی با بیان اینکه هم اکنون پلیس اینترپل در 195 کشور عضو سازمان ملل راه‌اندازی شده است، گفت: برای هرگونه فعالیت اقتصادی و تجاری در حوزه کشاورزی می‌توان با استعلام از کشورهای مختلف به پیشینه و سابقه افراد دسترسی پیدا کرد و فضا را برای توسعه اقتصادی بخش کشاورزی مهیا ساخت.

این مقام ارشد انتظامی کشور بیان کرد: آمارهای تحلیلی در فضای جرایم بین المللی نشان می‌دهد که تعداد زیادی از کشاورزان برای فروش محصول مورد سوء استفاده قرار گرفته‌اند که این مهم با کمک پلیس اینترپل رفع می‌شود.

وی سپس بر حوزه دیپلماسی بین المللی انتظامی تاکید کرد و گفت: دریافت گزارش جرایم، تحلیل و بررسی و همچنین همکاری و تعامل با سایر کشورها با هدف ایجاد نظم و امنیت در فضای بین المللی از دیگر اقداماتی است که جمهوری اسلامی در آن بسیار موفق ظاهر شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز