خبرگزاری کار ایران

معاون سازمان پدافند غیرعامل کشور:

اجرای مصوبات پدافند غیرعامل در استان‌ها از بسیاری خسارات جلوگیری می‌کند

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۷۸۴۸

معاون امور استان‌های سازمان پدافند غیر عامل کشور گفت: نشست‌های کمیته دائمی پدافند غیرعامل به طور مستمر با حضور مسئولین عالی رتبه کشور برگزار می‌شود و درصورت اجرای مصوبات آن در استان‌ها می‌توان از بسیاری از اتفاقات جلوگیری کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، سردار رسول رحیمی در جلسه شورای پدافند غیرعامل استان قزوین که پیش از ظهر امروز برگزار شد، گفت: باتوجه به اینکه قزوین استانی صنعتی بوده و در شاهراه ارتباطی قرار دارد، توجه به پدافند غیرعامل و کاهش آسیب پذیری در این استان اهمیت بالایی دارد.

معاون امور استان‌های سازمان پدافند غیر عامل کشور ادامه داد: سال گذشته طرح جامع پدافند غیرعامل استان قزوین ارائه شد و ۲۵۰ میلیون از طرف سازمان به آن تعلق گرفت و لازم است دستگاه‌ها و نهادهای مختلف به آن توجه داشته باشند.

این مسئول بیان کرد: حادثه متروپل آبادان در کل کشور باعث ناراحتی شد و باید برای جلوگیری از بروز چنین حوادثی اقدامات لازم انجام شود، در شهر محمدیه قزوین هم یک ساختمان بلند مرتبه مسکونی فاقد امنیت لازم گزارش شده و لازم است مسئولین استانی برای آن اقدامات لازم را داشته باشند.

وی اظهار کرد: کرونا نشان داد که همواره باید به پدافند زیستی هم توجه داشته باشیم و باید درنظر داشت که همیشه نباید به این فکر کنیم که با موشک برای ما اتفاقی می‌افتد بلکه بیوتروریست هم مطرح است و باید این موضوع هم مدنظر قرار گیرد.

رحیمی بیان کرد: در پدافند غیرعامل پیش بینی و پیشگیری مطرح است و برای موفقیت در اهداف باید تمام نهادها و دستگاه‌های مختلف اجرایی همکاری لازم را داشته باشند.

وی ادامه داد: براساس بودجه سال ۱۴۰۱ باید یک درصد از بودجه هر سازمان به پدافند غیرعامل اختصاص پیدا کند و انتظار داریم در شورای پدافند غیرعامل استان‌ها مصون سازی از مشکلات و پایش و رصد تهدیدات مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز