خبرگزاری کار ایران

مدیرکل دیوان محاسبات استان قزوین:

توجه به پایش‌های فناورانه در دیوان محاسبات محوریت پیدا می‌کند

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۷۴۱۷

مدیرکل دیوان محاسبات استان قزوین گفت: توجه به پایش‌های فناورانه و مردم پایه بودن نظارت‌ها محوری‌ترین مورد در راهبرد نوین نظارت بر نظام مالی عمومی از طریق دیوان محاسبات کشور به شمار می‌رود.

به گزارش ایلنا، امیر خلیلیان با اشاره به دیدار رئیس و نمایندگان مجلس  با تشریح تدوین  سند راهبردی دیوان محاسبات گفت: حسابرسی ترک فعل در کنار حسابرسی عملکرد و نیز نهضت کاهش بهای تمام شده کالا و خدمات مکمل ارتقای بهره‌وری بودجه کشور است.

وی بهره برداری از سامانه تلفنی 198 و تسهیل نظارت مردمی بر دستگاه‌های دولتی را از دیگر محورهای مورد توجه در سند راهبردی دیوان محاسبات عنوان کرد.

این مسئول اظهار کرد: با راه اندازی سامانه 198، گزارشات مردمی جمع آوری و علاوه بر نظارت‌های  معمول حسابرسان دیوان، بر اساس گزارشات دریافتی از مردم اقدامات ویژه‌ای نیز به صورت موردی در جهت نظارت بر عملکرد دستگاه‌ها صورت می‌گیرد و گزارشات مردمی تا حصول نتیجه و رفع دغدغه‌ها پیگیری می‌شود و قطعا یکی از عوامل موثر در رسیدگی‌های اثرگذار در روند نظارتی، مشارکت و همراهی مردم با دیوان محاسبات است.

مدیرکل دیوان محاسبات استان قزوین تاکید کرد: به رغم وجود مهلت قانونی و نیز  شرایط کرونایی حاکم بر کشور، گزارش تفریغ بودجه  سال ۱۴۰۰ کشور چهار ماه زودتر از موعد مقرر قانونی به مجلس ارائه شد که در نتیجه بودجه سال‌جاری دقیق‌تر و کارآمدتر به تصویب نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی رسید.

خلیلیان زیرساخت‌های فناورانه را موجب چابکی نظام نظارت مالی کشور برشمرد و تصریح کرد: ارائه به موقع گزارشات مالی به قوه مقننه و رسیدگی به بودجه شرکت‌های دولتی، در دیدار سالیانه رئیس و نمایندگان مجلس شورای اسلامی با رهبر معظم انقلاب اسلامی موجب تفقد و رضایتمندی ایشان  نسبت به دیوان محاسبات کشور شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز