خبرگزاری کار ایران

بیانیه پایانی نهمین اجلاس شورای عالی استان‌ها به مجلس؛

انتخاب شهردار توسط هیأت‌های حل اختلاف منجر به تضعیف شورا‌ها می‌شود

asdasd
کد خبر : ۲۱۲۲۶۹

متأسفانه هرازچندگاهی شاهد تهیه لوایح و طرح‌هایی از سوی دولت و مجلس شورای اسلامی در جهت تضعیف این شجره طیبه هستیم.

اعضای شورای عالی استان‌ها در پایان نهمین اجلاس شورای عالی استان‌ها بیانیه‌ای را خطاب به نمایندگان مجلس شورای اسلامی مطرح کردند که در آن آمده است انتخاب شهردار توسط هیأت‌های حل اختلاف باعثتضعیف نقش و جایگاه شورا‌ها می‌شود.

به گزارش ایلنا از مرکز اطلاع رسانی شورای عالی استان‌ها، اعضای شورای عالی استان‌ها در جریان نهمین اجلاس که صبح امروز در ساختمان قدیم مجلس شورای اسلامی برگزار شد بیانیه‌ای را درخصوص طرح انتخاب شهردار توسط ۳ نماینده حل اختلاف به مجلس شورای اسلامی اعلام کردند.

متن بیانیه نهمین اجلاس شورای عالی استان‌ها به شرح ذیل است:

جمهوری اسلامی ایران حاصل اندیشه سیاسی حضرت امام خمینی(ره) و ثمره خون هزاران شهید است که پاسداشت آن بر همه مسئولان و دست‌اندرکاران نظام ضروری است.

بر همین اساس تقویت نقش و جایگاه‌های شورای اسلامی بعنوان یکی از مهمترین نمادهای مردم سالاری دینی گویی تقویت جمهوریت و اسلامیت نظام است اما به‌رغم وجود فرمان تاریخی حضرت امام(ره) و تاکیدات مکرر مقام معظم رهبری و نیز وجود اصل متعدد در قانون اساسی پیرامون شورا‌ها، متأسفانه هرازچندگاهی شاهد تهیه لوایح و طرح‌هایی از سوی دولت و مجلس شورای اسلامی در جهت تضعیف این شجره طیبه هستیم.

در همین راستا اخیراً جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی طرحی را تهیه نمودند که براساس آن پیشنهاد انتخاب شهردار را به هیأت‌های حل اختلاف واگذار کرده‌اند.

فلذا با توجه به اینکه طرح مذکور باعثتضعیف نقش و جایگاه‌ شورا‌ها می‌شود و شورا‌ها را به یک نهاد فرمایشی تبدیل می‌کند، ما اعضای ورای عالی استان‌ها به نمایندگی از طرف ۱۲۵ هزار عضو منتخب ملت شریف ایران اسلامی ضمن اعلام مخالفت خویش با طرح مذکور، از نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی خصوصاً رئیس و اعضای محترم کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی کشور انتظار داریم با رد طرح مذکور مانع لقب تنها اختیار شوراهای اسلامی شهر‌ها شوند.

بدون شک با عنایت به ماهیت و فلسفه شکل‌گیری کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی انتظار می‌رود کمیسیون مذکور در جهت دفاع از نقش و جایگاه شوراهای اسلامی تصمیمات مقتضی در رد طرح یادشده اتخاذ فرمایند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز