خبرگزاری کار ایران

فرماندار آران و بیدگل خبر داد؛

کسر سهیمه آرد نانوایی های متخلف

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۳۳۶۰

فرماندار آران و بیدگل گفت: با نانوایی‌هایی که گران‌فروشی، کم‌فروشی، تعطیلی خودسرانه و فروش آرد خارج از شبکه توزیع آرد را انجام دهند، برخورد قانونی می‌شود و از سهمیه ماهیانه آردشان کسر می‌شود.

 به گزارش ایلنا از آران و بیدگل، علی اکبر رضایی درکارگروه آرد و نان این شهرستان اظهار داشت: نانوایانی که به صورت خودسرانه و خارج از دستورالعمل صنف نانوایان، اقدام به تعطیلی واحد صنفی خود کرده و عدم پخت نان داشته باشند، با آنان برخورد قاطع قانونی می‌شود.

وی با هشدار به این دسته از نانوایان افزود: در صورت گزارش از سوی شهروندان و مشاهده این تخلّف از سوی بازرسان، به ازای هر روز تعطیلی خودسرانه سه روز از سهمیه آرد اختصاصی نانوای متخلف کسر و به سهمیه دیگر نانوایان اضافه می‌شود.

رضایی با تأکید بر اعمال نظارت لازم بر پخت نان با کیفیت در نانوایی‌ها و جلوگیری از هرگونه تخلف احتمالی از سوی صنف نانوایان گفت: کنترل و نظارت مستمر بر کیفیت آرد و فعالیت نانوایی‌ها و آموزش مهارت‌های لازم به نانوایان از ضروریات است.

فرماندار شهرستان آران و بیدگل با اشاره به 97 مورد بازرسی از نانوایی‌های این شهرستان در فروردین و اردیبهشت ماه سال‌جاری اضافه کرد: ساز و کار بازرسی از نانوایی‌‌ها توسط دستگاه‌های نظارت باید به گونه‌ای باشد که بازدیدها در بازه‌های زمانی کوتاهتر و پرتعدادتر انجام و رسیدگی به گزارشات تخلف و برخورد قاطع با متخلفان دراولویت قرار گیرد.

وی با اشاره به تشکیل 20 پرونده تخلف تعطیلی خودسرانه و کم فروشی نانوایی‌های شهرستان آران و بیدگل از ابتدای سال‌جاری تاکنون هشدار داد: با نانوایی‌هایی که گران‌فروشی، کم‌فروشی، تعطیلی خودسرانه و فروش آرد خارج از شبکه توزیع آرد را انجام دهند، برخورد قانونی می‌شود و از سهمیه ماهیانه آردشان کسر می‌شود.

رضایی بر ضرورت مشارکت جدی دستگاه‌های متولی به ویژه جهاد کشاورزی، صمت، تعزیرات حکومتی، اتاق اصناف، مراکز بهداشت، اتحادیه نانوایان و بسیج اصناف تأکید و خاطرنشان کرد: نصب تابلو اطلاعات ضروری از قبیل ساعات کار و تعطیلی نانوایی‌ها، قیمت و وزن نان و شماره تماس رسیدگی به شکایات مردمی، در ورودی نانوایی‌ها و در معرض دید مشتریان یک ضرورت به شمار می رود و جهاد کشاورزی و اتاق اصناف، مسئولیت نظارت مستمر و برخورد قانونی با متخلفان را برعهده دارد.

رضایی با بیان اینکه در راستای نظارت حداکثری برکار نانوایان، در طول هفته و به خصوص روزهای جمعه، گروه بازرسی متشکل از دستگاه‌های ذیربط به بازرسی از نانوایی‌های بخش مرکزی و کویرات می‌پردازند، خاطرنشان کرد: با هر واحدی که تخطی کند و سلامت مردم را با خطر مواجه کند برخورد قانونی می‌شود.

فرماندار شهرستان آران و بیدگل افزود: شهروندان در راستای تقویت مسئولیت اجتماعی خودشان، در صورت مشاهده هرگونه تخلف احتمالی از سوی نانوایان، موارد را به اداره جهاد کشاورزی،صنعت، معدن و تجارت، شبکه بهداشت و درمان، تعزیرات و یا فرمانداری این شهرستان اطلاع دهند و یا شکایت خود را از طریق سامانه 124 به گوش مسئولان برسانند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز