خبرگزاری کار ایران

فرماندار قصرشیرین:

رونق اقتصادی مرزها، عامل مهم ایجاد امنیت پایدار این مناطق است

asdasd
کد خبر : ۲۳۲۶۱۷

کوله بران می توانند کالاهای وارداتی را تا شعاع ۲۰ کیلومتری از نقطه صفر مرزی شهرستان به فروش برسانند و از سود آن بهره مند شوند.

فرماندار قصرشیرین رونق اقتصادی در مرزها را عامل مهمی در ایجاد امنیت پایدار در این مناطق ذکر کرد.

به گزارش خبرگزاری ایلنا از کرمانشاه، افشین رضایی صبح امروز، پنجشنبه، ۲۰ آذرماه، در جلسه ساماندهی فعالیت های کوله‌بری این شهرستان، گفت: این فعالیت در رونق اقتصادی مرزنشینان مؤثر و تسهیل در این امر باید مورد توجه بیش از پیش مسئولان قرار گیرد.

وی افزود: از زمان آغاز فعالیت های کوله بری در قصرشیرین تاکنون، بالغ بر سه هزار نفر در این بخش مشغول فعالیت هستند و براساس قانون و نوع کالای مشخص شده می توانند با پرداخت عوارض و یا تعرفه گمرکی تا سقف ۵۰ میلیون ریال کالا وارد کشور کنند.

رضایی تصریح کرد: دستگاه هایی از جمله شامل جهاد کشاورزی، قرنطینه، شبکه بهداشت و درمان، گمرک، مرزبانی و دیگر دستگاه های متولی در ورود کالاهای خارجی وارد شده به داخل مرز نظارت مستمر دارند.

فرماندار قصرشیرین اظهار کرد: کوله بران می توانند کالاهای وارداتی را تا شعاع ۲۰ کیلومتری از نقطه صفر مرزی شهرستان به فروش برسانند و از سود آن بهره مند شوند.

وی با بیان این که کوله بران به تنهایی توان خرید کالا و فروش آن را ندارند و این بستر نیز در قصرشیرین فراهم نیست تأکید کرد: مسئولان باید شرایطی را در نظر بگیرند تا کالاهای وارداتی در سایر مناطق استان بفروش برسد.

رضایی اظهار کرد: شهرستان با دو مرز رسمی پرویزخان و خسروی دارای ۱۸۶کیلومتر مرز مشترک با عراق است و هم اکنون بیش از ۵۰درصد حجم کالاهای صادراتی کشور از قصرشیرین به عراق صادر می شود.

فرماندار قصرشیرین تصریح کرد: حجم انبوه صادرات کالا از مرزهای خسروی و پرویزخان، علاوه بر افزایش صادرات، رونق اقتصادی استان کرمانشاه را به همراه داشته است.

وی گفت: به علت نبود کارخانه ها، صنایع و کارگاه های تولیدی در قصرشیرین، مردم این شهرستان از حجم مبادلات اقتصادی منتفع نمی شوند و تنها فعالیت کوله بری است که از طریق آن معیشت خود را تأمین می کنند.

فرماندار قصرشیرین رونق اقتصادی در مرزها را عامل مهمی در ایجاد امنیت پایدار در این مناطق ذکر کرد و برادامه فعالیت کوله بران قصرشیرینی با در نظر گرفتن تسهیلات و شرایط لازم تأکید کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز