خبرگزاری کار ایران

سرپرست تعزیرات استان قزوین تاکید کرد؛

برخورد قاطع باسودجویان و متخلفین در اجرای طرح اصلاح یارانه‌ها

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۹۷۲۱

سرپرست تعزیرات حکومتی استان قزوین گفت: سازمان تعزیرات حکومتی با افراد سودجو که بخواهند در اجرای طرح اصلاح یارانه‌ها نابسامانی ایجاد کنند به صورت جدی برخورد خواهد کرد.

به گزارش ایلنا، علیرضا حسن پور با اعلام این خبر افزود: اقدام دولت در خصوص مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها اقدامی است که همه کارشناسان بر آن تأکید دارند و ممکن است در اجرای این طرح افراد سودجو بخواهند نابسامانی ایجاد کنند که سازمان تعزیرات حکومتی با اختیارات جدیدی که از مراجع ذی‌صلاح به آن واگذار شد با این تخلفات به صورت جدی برخورد خواهد کرد.

سرپرست تعزیرات حکومتی استان قزوین درباره اختیارات جدید تعزیرات عنوان کرد: قبلاً جریمه‌ها بازدارنده نبود و متخلفان حاضر بودند سریع جریمه را پرداخت کنند؛ هم اکنون این جریمه‌ها به میزان قابل توجهی افزایش پیدا کرد.

وی ادامه داد: علاوه بر این ابزار‌هایی در اختیار سازمان تعزیرات قرار گرفت که به جز جریمه، بازدارندگی دارند به عنوان مثال فردی که مرتکب تخلف گران فروشی یا تخلفات صنفی شود سازمان تعزیرات می‌تواند علاوه بر جریمه، تابلوی تخلف را در واحد صنفی نصب کند یا اگر لازم باشد واحد صنفی را پلمب کند که به حیثیت تجاری واحد صنفی لطمه می‌زند و بسیار بازدارنده است البته معتقدیم تا آنجا که می‌توانیم از این ابزار استفاده نکنیم.

این مسئول بیان کرد: نظارت بر بازرسی‌های از بازار در چند روز گذشته با دقت نظر و اختیار بیشتری در حال انجام شدن است و سعی داشته‌ایم هیچ واحد صنفی و انباری از بررسی کنار نباشد؛ براساس برنامه بازدیدهای مشترک، واحد گشت سیار این اداره کل به همراه کارشناسان واحد های نظارتی تعداد ۶ تیم مشترک تعزیرات و جهاد کشاورزی در مرکز استان و شهرستان‌های تابعه از ۷۷ واحد نانوایی بازدید و تعداد ۲۳ گزارش تخلفاتی تنظیم گردید و 4 واحد نانوایی پلمپ شد.

وی ادامه داد: همچنین از دو انبار بنکداری مواد غذایی بازدید و یک انبار با تخلف احراز گردید، در حال حاضر عمده تخلف محرز در بازار استان فروش اجباری کالای بدون تقاضا به همراه روغن خوراکی است و در کنار موضوع نان در اولویت برنامه بازرسی‌های روز آتی خواهد بود.

 حسن پور در خصوص کنترل بازار کالاهای اساسی گفت: شعب سیار تعزیرات حکومتی در ۲ شیفت صبح و عصر به همراه یک واحد گشت نامحسوس جهت انجام بازدید میدانی به صورت مستمر بازار اقلام اساسی مرکز استان را رصد و واحدهای متخلف را شناسایی می‌کنند.

وی تاکید کرد: اگر هر واحد تولیدی یا صنفی خودسرانه قیمت کالا و خدمات را افزایش دهد با ابزار‌های جدید تعزیرات به طور جدی با آن‌ها برخورد خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز