خبرگزاری کار ایران

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی استان اعلام کرد:

تولید محصولات گلخانه‌ای در ۶۶ هکتار از گلخانه های قزوین

asdasd
کد خبر : ۸۹۱۹۴۸

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین تولید محصولات گلخانه‌ای را در ۶۶ هکتار از گلخانه های استان قزوین اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، علی اکبری اظهار کرد: در حال حاضر ۶۶ هکتار گلخانه در استان محصولات گلخانه‌ای تولید می‌کنند که از این میزان ۳۸ هکتار سبزی و صیفی، ۹ هکتار توت فرنگی، ۸ هکتار زینتی و ۱۱ هکتار نشاء و پایه‌های رویشی است.

 مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان افزود: در سال جاری با بهره برداری از ۱۷ طرح در دست اجرای مصوب سال ۹۸ به مساحت ۱۴ هکتار و همچنین به مساحت ۲۵ و نیم هکتار مصوبه بانک و آماده عقد قرارداد و حداقل ۱۰ هکتار از گلخانه‌های مجتمع‌های نودهک قریب به ۵۰ هکتار به مساحت گلخانه‌ها و سایبان‌های استان افزوده شود.

اکبری با اشاره به توسعه کشت گلخانه‌ای در استان گفت: بیش از ۵۵ هکتار گلخانه مصوب کارگروه سال ۹۸ استان در صورت تأمین اعتبار در سال جاری عملیات اجرایی آن شروع خواهد شد تا در سال‌های آتی به بهره برداری برسد.

وی یاد آور شد: تولیدات کشاورزی به خصوص گلخانه‌ها با موضوعاتی مانند: اقلیم، بازاررسانی، مسائل کارگری و تأمین به موقع نهاده‌ها روبرو هستند و برای بقا و ادامه حیات آنها که متأسفانه با شیوع کرونا با مشکل روبرو هستند نیاز به کمک‌های دولتی اعم از اعتبارات یارانه‌ای و بلاعوض دارند تا سه ماه اول سال را پایدار باقی بمانند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز