خبرگزاری کار ایران

دادستان قزوین:

ممنوعیت عرضه قلیان در قزوین همچنان پابرجا است

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۱۳۷۷

دادستان عمومی و انقلاب قزوین گفت: مردم هرگونه عرضه قلیان در رستوران‌ها و سفره خانه‌ها را به عنوان تخلف گزارش دهند تا جهت برخورد با متخلفان، پرونده قضایی تشکیل شود.

به گزارش ایلنا، محمد قاسمی در این خصوص گفت: مطابق قانون اساسی ملاک عمل دستگاه قضایی در تمامی حوزه‌ها، اجرا و نظارت بر حسن اجرای قوانین و مقررات است و ممنوعیت عرضه قلیان در اماکن عمومی نیز در راستای اجرای قانون جامع کنترل و مبارزه ملی با دخانیات بوده و این ایراد که چون این قانون در سایر استان‌ها به درستی اجرا نمی‌شود، پس نباید در استان قزوین اجرا شود، قانوناً قابل پذیرش نیست.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین افزود: عرضه قلیان در اماکن عمومی علاوه بر تهدید علیه بهداشت و سلامت عمومی، زمینه بروز جرائم و آسیب‌های اجتماعی بخصوص اعتیاد به مواد مخدر را فراهم می‌سازد و تجربه نشان داده که در اغلب موارد شروع اعتیاد در نوجوانان و جوانان از استعمال قلیان و سپس به سایر مواد مخدر است و در نتیجه عموم جامعه درگیر آسیب‌های آن می‌شوند.

وی یادآور شد: بر اساس مکاتبات انجام شده و دستورات قضایی صادره، تمامی کلانتری‌ها و همچنین پلیس نظارت بر اماکن عمومی نیروی انتظامی باید در این خصوص ورود جدی داشته باشند و در صورت مشاهده عرضه قلیان در اماکن عمومی، ضمن جمع‌آوری و امحاء آلات و ادوات استعمال قلیان، واحد صنفی متخلف پلمب و فرد خاطی را نیز بازداشت و در اختیار مراجع قضایی قرار دهند.

این مقام قضایی استان تاکید کرد: با تلاش‌های صورت گرفته از سوی شبکه بهداشت و کادر درمان، تعداد مبتلایان روزانه به ویروس کرونا کاهش حداکثری داشته و اجازه نخواهیم داد عرضه قلیان در اماکن عمومی و عدم رعایت موارد بهداشتی زمینه‌ساز شیوع مجدد این ویروس در استان شود.

وی با بیان اینکه ممنوعیت عرضه قلیان در قزوین صرفاً مربوط به دوران کرونا نبوده و این امر همچنان پابرجا است، هشدار داد: این طرح قبل از شیوع ویروس کرونا در استان قزوین اجرایی شد و با جدیت ادامه دارد و دانشگاه علوم پزشکی و مراجع انتظامی موظف به شناسایی متخلفان و معرفی به مراجع قضایی هستند تا برخوردهای لازم صورت گیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز