خبرگزاری کار ایران

فعالیت کارخانه سرب کاشان متوقف شد

asdasd
کد خبر : ۱۱۹۵۵۳۴

فرماندار جدید کاشان گفت: فرمانداری شهرستان موافق راه اندازی صنایع آلاینده و تهدید کننده سلامت مردم مانند کارخانه سرب و روی در شهرستان نیست.

به گزارش خبرنگار ایلنا از کاشان، محمدشریف زارعی در خصوص نارضایتی به حق شهروندان و مخالفت آنان در خصوص راه اندازی شرکت سرب در کاشان اظهار داشت: با توجه به استعلامات کارشناسی صورت گرفته و همچنین در زمینه آلودگی فرآوری سرب و اثرات نامطلوب آن بر روی محیط زیست تردیدی وجود ندارد.

وی ضمن تاکید بر حضور صنایع پاک جهت اشتغال زایی و تولید شهرستان افزود: تاکنون مدیران این شرکت نتوانسته اند آلاینده نبودن و کم خطر بودن فرآوری سرب را اثبات کند.

زارعی با بیان اینکه نمی توان منکر آلودگی کارخانه سرب حتی با استفاده از تکنولوژی جدید رفع آلایندگی شد، بیان داشت: درخواست اکثریت مردم و حامیان محیط زیست عدم فعالیت کارخانه سرب در سطح منطقه کاشان است که سرانجام در جلسه ای ویژه بررسی وضعیت کارخانه مصوب شد فعالیت های  این کارخانه که هیچگونه مجوزی هم ندارد متوقف شود.

فرماندار کاشان تاکید کرد: ضرر مادی و اقتصادی در جامعه قابل جبران است، اما به خطر افتادن سلامتی کودکان، سالمندان و جوانان و خسارت های احتمالی در آینده ترمیم پذیر نیست و با  موضوع  سلامت مردم نمی توان شوخی کرد. 

سرپرست فرمانداری کاشان اظهار داشت: با توجه مضرات بسیار سرب برای محیط زیست شهرستان در جلسات مختلف با قاطعیت بر فعالیت این کارخانه در کاشان از سوی فرمانداری با استناد به نظرات کارشناسی دانشگاه علوم پزشکی و محیط زیست مخالفت شد. 

وی با بیان اینکه تاکنون هیچگونه اثبات فناوری زیست محیطی توسط مسئولان کارخانه صورت نپذیرفته است، گفت: با توجه شرایط موجود و تشکیل جلسه با حضور کارشناسان و نمایندگان ارگان ها، با تصمیم فرمانداری مقرر شد دستور توقف کارخانه توسط دادستانی عمومی و انقلاب شهرستان صادر و این موضوع به معاون دادستان حاضر در جلسه ابلاغ شد و دستور توقف آن نیز روز بعد پیرو مصوبه این جلسه صادر شد.

زارعی در ادامه تصریح کرد: مسئولان کارخانه سرب نیز پذیرفته اند که جانمایی این کارخانه نامناسب و نشدنی است و از این رو کارخانه پیرو مصوبه جلسه در فرمانداری پلمب و متوقف شده است و فرمانداری اجازه احداث کارخانه سرب در محدوده منطقه و همچنین صنایع غذایی را نمی دهد.

انتهای پیام/
سعید غلامی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز