خبرگزاری کار ایران

استاندار فارس تاکید کرد:

لزوم تعیین تکلیف کارخانه مخابراتی ایران تا پایان فروردین ماه

asdasd
کد خبر : ۱۲۱۵۲۲۳

استاندار فارستع در رابطه با اهمیت تعیین‌تکلیف وضعیت راه‌اندازی کارخانه آی تی آی شیراز، گفت: با توجه به انجام تعهدات و حمایت‌های لازم دولتی در راستای کمک به راه‌اندازی واحدهای تولیدی، دیگر نمی‌توانیم وقتمان را برای کارخانه مخابراتی ایران در شیراز تلف کنیم و نهایتا تا پایان فروردین اگر این موضوع به نتیجه نرسید اقدامات قانونی خود را از طریق قوه قضاییه انجام خواهیم داد.

به گزارش ایلنا، محمدهادی ایمانیه در چهارصد و سی و ششمین کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید و کمیته اجرایی ارتقاء توان تولید ستاد اقتصاد مقاومتی استان فارس با بیان اینکه تعهدات دولت و بخش خصوصی باید دو طرفه باشد، مطرح کرد: در زمینه تولید بایستی سرمایه‌گذاری و مدیریت توسط افراد کاردان و آگاه انجام بگیرد تا در فرآیند تولید مشکلی به وجود نیاید اما متاسفانه ما شاهد آن هستیم که افراد ناوارد و بی‌تعهد مدیریت کار بر عهده دارند و به رفع مشکلات ایجاد شده تعهد ندارند.

استاندار فارس ضمن ابراز گلایه از برخی مسائل مرتبط با کارخانه‌های مخابراتی راه دور ایران و کاغذ زاگرس، تاکید کرد که تعهدات و همکاری‌های دولت و بخش خصوصی در رفع موانع تولید، باید دوطرفه باشد.

ایمانیه با اشاره به اینکه باید نحوه واگذاری‌ها به صورت جدی بررسی شود، ادامه داد: روند راه‌اندازی در پیش گرفته کارخانه آی تی آی رضایت‌بخش نیست و به نظر می‌رسد که باید مراحل واگذاری و فروش سهام کارخانه به بخش خصوصی فراهم شود و در این زمینه اگر لازم باشد از طریق رئیس قوه قضائیه این ماجراها را پیگیری خواهیم کرد.

استاندار فارس با گلایه از آنچه نحوه نادرست ارائه اطلاعات توسط مدیران کارخانه زاگرس فارس عنوان می‌کرد، گلایه و خاطرنشان کرد: میزان اعتبار مورد نیازی که مدیران کارخانه در حضور رئیس‌جمهور از دولت برای تکمیل این پروژه با هدف تولید کاغذ تحریر و مقوا مطالبه کردند با اعتباری که در حال حاضر بر اساس طرح توجیهی ارائه کرده‌اند، بسیار تفاوت دارد و جای تامل دارد اما در هر صورت دولت در راه‌اندازی کارخانه زاگرس فارس مصمم است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس هم در رابطه با واحدهای تولیدی که در حال حاضر دچار مشکل هستند، گفت: این واحدها بایستی در برابر تسهیلات دولتی که به آن‌ها داده می‌شود نسبت به تعهدات خود پایبند باشند و متناسب با شرایط موجود اقتصادی کشور در راستای راه‌اندازی و توسعه واحدهای تولیدی تمام تلاش خود را انجام دهند.

حمیدرضا ایزدی با بیان اینکه سقف اعتبارات مورد نیاز برخی از واحدهای تولیدی از توان تمامی بانک‌های استان خارج است، افزود: در راستای تامین مالی جهت تکمیل طرح‌های تولیدی نیز کنسرسیوم بانکی تشکیل خواهیم داد تا بتوانیم اعتبارات لازم پروژه‌ها را محقق کنیم.

ایزدی در رابطه با فرآیند انتقال کارخانه روغن نباتی نرگس شیراز، گفت: طبق آخرین بازدیدی که با حضور مقامات عالی دستگاه قضایی در استان فارس از محل اجرای این پروژه در منطقه ویژه اقتصادی شیراز انجام دادیم تاکنون اقدام خاصی صورت نگرفته و تنها در مرحله تسطیح زمین نیز به پیشرفت فیزیکی پروژه اکتفا شده است.

رئیس سازمان صمت فارس نسبت به اهمیت توجه سرمایه‌گذاران در فرآیند راه‌اندازی واحدهای تولیدی، اظهار داشت: در فرآیند سرمایه‌گذاری بایستی از مشاوران و متخصصان آگاه و مسلط بکارگیری شود تا در مسائل فنی و اجرایی پروژه‌ها نیز مشکلی به وجود نیاید.

ایزدی خاطرنشان کرد: سرمایه‌گذاری انجام شده در بسیاری از واحدهای تولیدی در دست ساخت بسیار قابل توجه بوده که تکمیل و به بهره‌برداری رساندن آن از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

چهارصد و سی و ششمین کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید و کمیته اجرایی ارتقاء توان تولید ستاد مقاومتی استان فارس به ریاست استاندار فارس و با حضور معاون دادگستری فارس، رئیس سازمان صمت فارس، رئیس جهاد کشاورزی فارس و همچنین جمعی دیگر از مدیران، کارشناسان و مدیران این کارخانجات با هدف مانع‌زدایی و بررسی مشکلات آن‌ها در محل سال شهید قاضی استانداری فارس برگزار شد.

بر پایه این گزارش در این جلسه به مشکلات کارخانجات و واحدهای تولیدی نظیر کارخانه مخابراتی راه دور ایران یا آی تی آی، کارخانه روغن نباتی نرگس شیراز، کارخانه تولید کاغذ زاگرس فارس و شرکت صنعت‌داران افتخاری سک‌سک رسیدگی شد و با حضور اعضایی که در شرکت کرده بودند تصمیمات لازم جهت توسعه، راه‌اندازی مجدد و یا واگذاری واحدهای تولیدی نیز گرفته شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز