خبرگزاری کار ایران

سرپرست میراث فرهنگی گلستان:

حدود۵۰ هزار بازدید از جاذبه های گردشگری استان ثبت شد

asdasd
کد خبر : ۱۲۱۰۸۹۹

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی،گردشگری وصنایع دستی استان گلستان گفت: در 4 روز گذشته حدود 50 هزار بازدید از جاذبه‌های طبیعی، تاریخی  و دست‌ساز استان گلستان صورت‌گرفته است.

به گزارش ایلنای گلستان، رحمان فرمانی اظهارکرد: طی ۴ روز گذشته بالغ‌بر 13 هزار نفر در مراکز اقامتی رسمی استان اسکان داشتند که با این تعداد اقامت ضریب اشغال اقامتگاه‌های رسمی استان گلستان 60 درصد بوده است.

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر استان گلستان ادامه داد: نوروزگاه‌ها یکی از برنامه‌های نوروزی است که باهدف حفظ فرهنگ غنی اقوام و معرفی آن به نسل جوانی که ممکن است با این آداب‌ورسوم آشنایی نداشته باشند و همچنین مسافرانی که به استان سفر می‌کنند، در استان برپا خواهد شد.

فرمانی خاطرنشان کرد: در نوروز پیش رو تعداد 21 بازارچه موقت صنایع‌دستی با 430 غرفه برای معرفی و فروش محصولات صنایع‌دستی و نمایش توانمندی هنرمندان و صنعتگران استان در سطح استان برپا خواهد شد.

وی تصریح کرد: یکی دیگر از برنامه‌های تدارک دیده‌شده برای نوروز 1401 که به همت دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری گلستان اجرایی می‌شود، برپایی 27 جشنواره فرهنگ و اقتصاد روستایی در سطح استان است. در این جشنواره‌ها معرفی آداب‌ورسوم، توانمندی روستاییان، غذاهای محلی، البسه سنتی، بازی‌های بومی و محلی و... برنامه‌ریزی‌شده است.

و گفت: بر اساس آمار تردد شمارهای برخط سطح استان، از 26 الی 29 اسفندماه در چهار گذرگاه ورودی استان شاهد افزایش 49 درصدی تردد نسبت به‌مدت مشابه سال گذشته هستیم.

فرمانی بیان کرد: به دستور استاندار گلستان پویش 20- در راستای کاهش تصادفات و تلفات جاده‌ای در نوروز 1401 در حال اجراست. در این پویش مقرر شد سرعت متوسط و لحظه‌ای وسایل نقلیه درراه‌های اصلی استان 20 کیلومتر در ساعت کاهش یابد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز