خبرگزاری کار ایران

برپایی ۲۱ بازارچه صنایع دستی در ایام نوروز در استان گلستان

asdasd
کد خبر : ۱۲۱۰۲۵۹

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان از برپایی ۲۱ بازارچه صنایع دستی در ایام نوروز در استان خبر داد.

رحمان فرمانی در گفت وگوبا ایلنای گلستان اظهارکرد: در سه سال اخیر به علت شیوع ویروس کرونا و سیل مسافرت های نوروزی  به گلستان روند کاهشی داشته است و حالا با فروکش کردن کرونا پیش بینی می کنیم در نوروز ۱۴۰۱  حجم سفرها به استان افزایش پیدا کند.

وی ادامه داد:  ۲۱ بازارچه صنایع دستی با ۴۳۰ غرفه در سراسر استان برپا می شود که در ایام نوروز میزبان مسافران و گردشگران است.

فرمانی با اشاره به برگزارب ۱۴ نوروزگاه در استان بیان کرد: نوروزگاه ها ظرفیت های گردشگری، آداب و رسوم، پوشش، موسیقی، خوراک، شرینی سنتی، صنایع دستی و ... مردم بومی‌ منطقه را به نمایش می گذارند.

وی افزود: برای اقامت۱۰هزار نفر شب در تاسیسات گردشگری، بوم گردی، هتل آپارتمان، پانسیون، هتل و ... برنامه ریزی کردیم و همچنین اقامت تعداد ۸ هزار نفر در مدارس پیش بینی شده است.

وی خاطر نشان کرد: یکی از برنامه‌های شاخص نوروز 1401 مبحث گردشگری شهری در شهر تاریخی استرآباد(گرگان) است که با همکاری شهرداری گرگان و با محوریت معرفی این شهر تاریخی در دو محور اصلی بافت شامل بازار نعلبندان تا خانه تاریخی امیر لطیفی و همچنین امامزاده نور و محور سرچشمه به دوشنبه‌ای اجرایی خواهد شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز