خبرگزاری کار ایران

انعقاد تفاهم‌نامه مشترک در راستای اجرای مصوبات شورای پیشگیری از وقوع جرم در نیشابور

asdasd
کد خبر : ۱۲۰۱۳۴۸

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری نیشابور گفت: با هدف حفظ و حراست جنگل‌ها و مراتع شهرستان انعقاد تفاهم‌نامه همکاری مشترک اداره منابع طبیعی و آبخیزداری و اداره حفاظت محیط زیست شهرستان نیشابور صورت گرفت.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حسین سهرابی افزود: منابع طبیعی و محیط زیست ظرفیت‌های مشترک فراوانی دارند که بکارگیری و هم افزایی این پتانسیل‌ها موجب انجام بهتر امور و همچنین حفظ و توسعه‌ بیشتر و پایدارتر حوزه‌های به هم پیوسته منابع طبیعی و محیط زیست خواهد شد.

وی اظهار داشت: حفظ و حراست جنگل های دست کاشت تاغ به ویژه در مناطق حفاظت شده مانند منطقه شکار ممنوع رئیسی که زیستگاه حیات وحش بی نظیر شهرستان نیز به شمار می رود از اهمیت فوق‌العاده‌ای برخوردار است.

وی تصریح کرد: این موضوع که از مباحث مهم شورای پیشگیری از وقوع جرم شهرستان بوده با انعقاد تفاهم‌نامه مشترک گام های عملی گسترده‌تری را در جهت دستیابی به اهداف مشترک و اجرای مصوبات این شورا برداشته است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری نیشابور همچنین یادآور شد: اهم مفاد این تفاهم نامه شامل همکاری مشترک یگان های حفاظت دو اداره جهت حفاظت و صیانت عرصه های ملی و به خصوص جلوگیری از تخریب و تجاوز به تاغزارهای منطقه حفاظت شده رئیسی و بخش میان جلگه، اجرای برنامه‌های آموزشی و ترویجی مانند برگزاری کارگاه ها و نمایشگاه‌های مشترک است.

سهرابی ادامه داد: انتشار نشریات آموزشی جهت ارتقای اخلاق و دانش محیط زیست و منابع طبیعی آحاد جامعه، همکاری های حقوقی و قضایی در برخورد جدی تر با متخلفین، اجرای پروژه های بیابان زدایی و احیای مراتع با توجه به اعتبارات مصوب و همکاری جوامع محلی و سمن های زیست محیطی و منابع طبیعی اهم مفاد این تفاهم نامه است.

محمدمهدی نوربخش رئیس اداره محیط زیست نیشابور در جلسه‌ انعقاد این تفاهم‌نامه ضمن تاکید بر همکاری هر چه بیشتر دو اداره گفت: منابع طبیعی و محیط زیست سرمایه‌های ملی و اساسی کشور محسوب می شوند و بایستی این سرمایه‌ها برای نسل‌های آینده به خوبی حفظ شوند و از طرفی منابع طبیعی و محیط زیست دو مقوله کاملا به هم پیوسته و وابسته به هم هستند که همین موضوع متضمن تداوم همکاری و بهبود شرایط زندگی و زیست بوم شهرستان خواهد شد.

این تفاهم نامه به مدت ۴ سال منعقد و به امضای روسای ادارات منابع طبیعی و آبخیزداری و محیط زیست شهرستان نیشابور رسید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز