خبرگزاری کار ایران

نقش موثر نهادهای مردمی در کاهش آسیب‌های اجتماعی

asdasd
کد خبر : ۱۱۹۳۸۷۲

مدیرکل مشارکت‌های مردمی و سرمایه اجتماعی قوه قضائیه در پنجمین جلسه کارگروه ملی مشارکت و تعامل نهادهای مردمی با قوه قضائیه، با اشاره به اهمیت نقش سازمان‌های مردم‌نهاد در کاهش آسیب‌ها و جرائم گفت: نگاهمان در معاونت این است که بتوانیم در همکاری با سمن‌ها از حداکثر ظرفیت‌های مردمی در انجام وظایف قوه قضائیه استفاده کنیم.

به گزارش ایلنا به نقل از معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه، احمد هنری افزود: دو سال از ابلاغ دستورالعمل نحوه تعامل نهادهای مردمی با قوه قضائیه گذشته است و در این مدت توانسته‌ایم با راه‌اندازی سامانه ملی مشارکت، همکاری با سمن‌ها را نظام‌مند کنیم.

وی با اشاره به اینکه برای افزایش کارآمدی این همکاری ضروری است توانمندی‌های سمن‌ها به صورت تخصصی شناسایی شود، اظهار کرد: توانسته‌ایم با فراخوان‌های اعلام شده، نهادهای مردمی که در حوزه‌های کاهش جرائم و آسیب‌ها فعالیت می‌کنند را شناسایی و اطلاعات آنان را در بانک اطلاعاتی سامانه ملی مشارکت گردآوری کنیم.

مدیرکل مشارکت‌های مردمی و سرمایه اجتماعی قوه قضائیه با بیان اینکه برای عملیاتی کردن همکاری بین نهادهای مردمی و قوه قضائیه اقدامات زیرساختی فراهم شده است، گفت: تاکنون برای ۷۰۰ نفر از قضات سراسر کشور دوره آموزشی در این رابطه برگزار شده است؛ همچنین با بهره‌مندی از ظرفیت‌های آموزشی نهادهای مردمی، بیش از ۲۰هزار نفر ساعت نشست توجیهی و دوره آموزشی برگزار شده که مقام‌های قضایی و مسئولان اداری با همکاری معاونت انسانی قوه قضائیه در این دوره‌ها شرکت کرده‌اند.

هنری اظهار کرد: برای مسئولان و فعالان نهادهای مردمی سراسر کشور نیز بیش از ۱۰هزار نفر ساعت نشست تبیینی و هزار و ۳۳ مورد مشاوره علمی و تخصصی به نهادهای مردمی داده شده است.

در این جلسه اعضای کارگروه ملی مشارکت و تعامل نهادهای مردمی با قوه قضائیه حاضر در جلسه، به ارائه نظرات و پیشنهادهای خود پرداختند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز