خبرگزاری کار ایران

رئیس شورای اسلامی شهر قزوین خبر داد؛

افزایش 73 درصدی بودجه سال آینده شهرداری قزوین

asdasd
کد خبر : ۱۱۹۹۱۱۸

رئیس شورای اسلامی شهر قزوین گفت: بودجه سال 1401شهرداری قزوین با رقم 2 هزار و 200 میلیارد تومان به تصویب شورای اسلامی شهر قزوین رسید که نسبت به بودجه مصوب سال جاری افزایش 73 درصدی را نشان می‌دهد.

به گزارش ایلنا، فرج الله فصیحی رامندی، در جلسه علنی شورای شهر قزوین که با حضور شهردار قزوین برگزار شد، گفت: براین اساس توجه به نواحی منفصل شهری و مناطق کم برخوردار شهرقزوین، اتمام پروژه‌های نیمه تمام عمرانی، توجه به اجرای برنامه‌های فرهنگی و ورزشی و ارائه خدمات رسانی مطلوب به شهر از جمله نکات مورد توجه در بودجه تصویب شده درسال آینده شهرداری قزوین است.

رئیس شورای اسلامی شهر قزوین ادامه داد: جزییات بودجه پیشنهادی شهرداری قزوین طی دو هفته کاری و در جلسات فشرده صبح و عصر با دقت مورد بحث و بررسی قرارگرفت که در این راستا 800 نفرساعت کار انجام شده است.

وی با اشاره به افزایش 180میلیارد تومانی رقم بودجه تصویب شده نسبت به بودجه پیشنهادی شهرداری قزوین گفت: بودجه پیشنهادی شهرداری قزوین درسال آینده دربخش درآمدهای عمومی 950 میلیارد تومان بود که این رقم برای سال آینده به 1041میلیارد تومان افزایش یافت که نسبت به بودجه مصوب سال 1400 حدود 68درصد افزایش را نشان می‌دهد.

این مسئول ادامه داد: در بخش واگذاری دارایی سرمایه‌ای و فروش زمین نیز بودجه از 814 میلیارد تومان به 568 میلیارد تومان کاهش یافت.

 به گفته فصیحی رامندی، در بخش واگذاری دارایی سرمایه‌ای از  200میلیاردتومان بودجه پیشنهادی شهرداری قزوین به مبلغ 540 میلیاردتومان افزایش یافت که مقرر شد این مبلغ از محل فروش برج ستاره پونک به منظور تسویه بدهی‌های شهرداری به بانک شهر تامین شود.

رئیس شورای اسلامی شهر قزوین تاکید کرد: در سرفصل واگذاری دارایی مالی ازجمله وام و اوراق نیز 50 میلیاردتومان اوراق و یک میلیارد تومان نیز برای وام پیش بینی شده است.

وی به بخش‌های مصارف و هزینه بودجه شهرداری درسال آینده اشاره کرد و گفت: دربخش هزینه‌های جاری بودجه  پیشنهادی شهرداری قزوین700 میلیارد تومان بود که این رقم به 660 میلیاردتومان کاهش یافت.

 این مسئول ادامه داد: دربخش تملک دارایی سرمایه‌ای رقم هزار و 120 میلیاردتومان بودجه پیشنهادی شهرداری  به رقم هزار میلیارد تومان کاهش یافت.

وی برلزوم توجه به تسویه بدهی های شهرداری قزوین به بانک شهر تاکید کرد و گفت:  دراین راستا مبلغ 540 میلیارد تومان از محل فروش برج ستاره پونک به منظور تسویه بدهی‌های شهرداری به بانک شهر اختصاص یافت که باید در دستور کار شهرداری قزوین قرار گیرد.

فصیحی رامندی اظهار امیدواری کرد که با همت بلند و سعی و کوشش جهادی شهردار  قزوین و تیم مدیریت شهری بتوانیم بودجه 2 هزار و 200 میلیارد تومانی شهرداری قزوین را درسال 1401محقق کنیم و شاهد تکمیل پروژه‌های نیمه تمام و پیشرفت امور با سرعت هرچه بیشتر باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز