خبرگزاری کار ایران

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی آذربایجان‌شرقی خبر داد ؛

جذب ۱۲ میلیون یورویی سرمایه خارجی در آذربایجان شرقی

asdasd
کد خبر : ۱۱۹۶۵۲۲

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی آذربایجان‌شرقی گفت: در مدت سپری شده از امسال حدود ۱۲ میلیون یورو سرمایه خارجی در قالب هفت طرح، جذب و ۳۵ طرح جدید سرمایه گذاری نیز در استان شناسایی شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از تبریز، علی اصغر عباس زاده در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در مدت یاد شده، تعداد ۲۴۵ طرح با ۹۰۰ میلیارد تومان تسهیلات و با پیش بینی اشتغالزایی ۲ هزار و ۲۰۰ نفر در زمینه های کشاورزی، صنعت، گردشگری، صنایع دستی، حمل و نقل در آذربایجان شرقی تصویب شده است.  

وی گفت: طبق پایش و ارزیابی اتاق ایران در سه ماهه سوم امسال و در بین ۳۱ استان در حوزه کسب و کار، رتبه چهار را داریم.

عباس زاده در خصوص سامانه ثبت اموال غیرمنقول دولتی (سادا) نیز بیان کرد: ۱۹۶ دستگاه اجرایی آذربایجان شرقی، اطلاعات املاک و اموال غیر منقول خود را در آن سامانه ثبت کرده‌ اند که به طور متوسط شامل ۸۸ درصد می‌ باشد، یعنی از تعداد ۲۷ هزار و ۹ ملک، ۲۳ هزار و ۶۹۸ ملک و از تعداد کل ۳۰ هزار و ۸۸ سند تعداد ۲۶ هزار و ۹۴۰ سند ثبت نهایی شده است.

وی ادامه داد: با هماهنگی و همکاری اداره کل ثبت اسناد و املاک استان از تعداد حدود ۱۳ هزار سند مالکیت دولتی تا امروز حدود ۱۲ هزار سند تک برگی شده و این اقدام آذربایجان شرقی را جزو برترین استان ها قرار داده است. 

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی آذربایجان شرقی در خصوص اعتبارات تملک دارایی های استان افزود: حدود ۵۲ درصد از این اعتبارات در ۱۰ ماهه امسال تخصیص داده شده که نسبت به سال گذشته ۱۷ درصد رشد داشته و درآمدهای دولت هم در همین مدت نسبت به رقم مصوب ۱۱۲ درصد محقق شده که نسبت به سال گذشته ۶۹ درصد رشد نشان می‌ دهد.

عباس زاده با اشاره به اینکه وزارت اقتصاد یکی از مهم ترین برنامه های خود را در قالب اقتصاد هوشمند به جد پیگیری می کند، اظهار کرد: تعداد چهار سامانه کاربردی این وزارتخانه به بهره برداری رسیده و توسط وزیر محترم اقتصاد رونمایی شده که شامل مدیریت بدهی ها و اوراق بازار پول و سرمایه، سامانه سفته و برات الکترونیکی، سامانه رصد تسهیلات تبصره ۱۸، سامانه خزانه داری و نظارت مالی است، که با هدف هوشمندسازی اقتصاد انجام شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز