خبرگزاری کار ایران

طی چهار سال انجام گرفت؛

ساخت بیش از ۱۲۰۰ کلاس درس با همکاری خیرین مدرسه ساز در کرمانشاه

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۴۳۱۷

مدیرکل تجهیز و نوسازی مدارس استان کرمانشاه از ساخت هزار و ۲۲۷ کلاس درس با مشارکت خیران مدرسه ساز در استان طی چهار سال گذشته خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از کرمانشاه، مرزبان نظری عصر دوشنبه در مراسم تجلیل از خیران مدرسه‌ساز که در سالن شهدای دولت استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: این تعداد کلاس درس در قالب ۳۱۹ مدرسه و در وسعتی به متراژ ۱۰۶ هزار و ۵۳۵ متر با اعتباری بیش از ۲ هزار و هفت میلیارد ریال به بهره برداری رسیده است.

وی تصریح کرد: ۸۶۰ کلاس درس از این تعداد پس از وقوع زلزله ۷.۳ ریشتری، ۲۸۷ کلاس درس در سال گذشته و ۸۰ کلاس نیز سال جاری با مشارکت خیران مدرسه ساز افتتاح شده است.

نظری یادآوری کرد: در این چهار سال مجموعا ۳۵۱ پروژه آموزشی، پرورشی و ورزشی با هزار و ۴۶۷ کلاس درس با زیربنای حدود ۱۵۷ هزار متر مربع و سه هزار و ۸۸۵ میلیارد ریال اعتبار به بهره برداری رسیده است.

وی در ادامه ساخت هزار و ۲۰۰ مدرسه در هزار و ۲۰۰ روز پس از وقوع زلزله در استان با مشارکت گسترده خیران نیک اندیش مدرسه ساز را اقدامی بسیار ارزشمند توصیف کرد و گفت: با این اقدام ارزشمند سرانه فضای آموزشی کرمانشاه با ۷۱ صدم افزایش به ۶.۴۱ متر مربع افزایش یافته است تا از میانگین کشور جلوتر باشیم.

مدیر کل تجهیز و نوسازی مدارس کرمانشاه جمع آوری بخاری های نفتی مدارس و جایگزین کردن سیستم های حرارت مرکزی و بخاری های هوشمند برای ۲ هزار و ۹۳۱ فضای آموزشی را از دیگر اقدامات قابل توجه عنوان کرد و افزود: خوشبختانه امروز مدارس خشتی و گلی و همچنین مدارس کانکسی دارای ۲۰ دانش آموز از سیستم آموزشی کرمانشاه حذف شده است.

این مسئول همچنین از هزینه کرد ۸۰ میلیارد تومانی برای جمع‌آوری بخاری های نفتی در کلاس های درس و حذف مدارس خشتی و گلی و مدارس کانکسی دارای ۲۰ نفر دانش آموز سخن گفت و افزود: برای حذف بقیه مدارس کانکسی کمتر از این تعداد نیز به حدود ۲۰ میلیارد تومان دیگر نیاز داریم.

مدیر کل تجهیز و نوسازی مدارس استان کرمانشاه در ادامه به میزان مشارکت اقشار مردم استان در پویش های مختلف اشاره و اظهار کرد: در طرح ملی آجر به آجر پویش محرم ۱۲ هزار نفر به میزان ۶۰۰ میلیون ریال مشارکت داشتند.

وی تصریح کرد: در پویش « من مادرم بچه های ایران فرزندان من» ۸۱ هزار و ۴۳۹ نفر مشارکت داشتند و ۲ هزار و ۲۷ میلیون ریال کمک کردند.

مدیر کل تجهیز و نوسازی مدارس کرمانشاه در پایان با اشاره به مشارکت ۴۷۵ نفر از مردم کرمانشاه در پویش «آجرهای مهربانی» و کمک ۶۰ میلیون ریالی آن ها، تصریح کرد: پنج هزار و ۲۶۰ نفر نیز در پویش «به رنگ مدرسه» شرکت کرده اند.

مدیرکل تجهیز و نوسازی مدارس استان کرمانشاه همچنین از آغاز عملیات احداث مدرسه ویژه دانش آموزان مبتلا به بیماری اوتیسم خبر داد و گفت: کلنگ احداث این مدرسه با کمک ۴۵ میلیارد ریالی یکی از خیران مدرسه ساز ساکن کشور آلمان در شهرک دولت آباد به زمین زده شده است.

وی با اشاره به وجود حدود ۸۰ کودک اوتیسم در کرمانشاه، ابراز امیدواری کرد مدرسه مخصوص این دسته از دانش آموزان تا مهرماه سال آینده به بهره برداری برسد.

در پایان این مراسم از تعدادی از خیران مدرسه ساز استان با اهدای هدیه و لوح  تقدیر  بعمل آمد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز