خبرگزاری کار ایران

در گفت وگو با ایلنا مطرح شد:

طرح "آجر به آجر" اقدامی عملی برای تکمیل پروژه‌های آموزشی است/ ساخت ۱۱۰ مدرسه با مشارکت خیرین در مناطق مختلف استان

asdasd
کد خبر : ۹۷۱۰۷۲

مدیرکل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان غربی گفت: طرح آجر به آجر اقدامی عملی برای تکمیل پروژه‌های آموزشی است و امکان حضور افراد بیشتری را در این فعالیت مهم خیرخواهانه فراهم می‌سازد.

سپیده طیب قاسمی در گفت وگو با خبرنگار ایلنا اظهار کرد: طرح آجر به آجر از ابتدای امسال و با هدف جمع آوری کمک‌های خرد مردمی و ورود به عرصه مدرسه سازی به اجرا درآمد. در این طرح همه مردم با پرداخت کمک‌های هر چند اندک می‌توانند در مدرسه سازی سهیم شوند.

قاسمی افزود: در این طرح نو آورانه افراد به صورت جمعی می‌توانند هر کدام بخشی از ساخت مدرسه را تقبل کنند.

وی با اشاره مشارکت خیرین در امر مدرسه سازی گفت: در حال حاضر ۱۱۰مدرسه شامل ۵۵۵ کلاس درس با مشارکت خیرین در مناطق مختلف استان در حال ساخت است.

وی به برچیده شدن بخاری های نفتی در سطح مدارس استان اشاره کرد و افزود: سال گذشته استانداردسازی سیستم گرمایشی یک هزارو ۴۴ کلاس درس در قالب ۳۱۹ مدرسه صورت گرفته که با استاندارد سازی سیستم گرمایشی  یک هزار و۲۵۹ کلاس درس در قالب ۸۰۳ مدرسه تا پایان امسال جشن برچیده شدن بخاری های نفتی را برگزار خواهیم کرد.

مدیر کل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان غربی افزود: جهت ساماندهی مدارس خشتی و با اتمام کار پنج مدرسه خشتی در استان تا اول مهر ماه هیچ مدرسه خشتی، گلی در استان نخواهیم داشت.

قاسمی با اشاره به فعال شدن سامانه مهر مدرسه برای جمع آوری کمکهای خیرین در امر مدرسه سازی در طرح آجر به آجر، گفت: آحاد مردم می توانند با مراجعه به سامانه مهر مدرسه "mehremadrese.ir"که برای ورود خیرین و جمع آوری کمک های مردمی برای امر مدرسه سازی فعال شده، در این طرح مشارکت داشته باشند.

مدیرکل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان غربی با بیان اینکه خیرین در سامانه مهر مدرسه به هر میزان می توانند کمک های خود را برای تکمیل یا احداث پروژه ها اهدا کنند گفت: این سامانه زمینه‌ساز تسهیل جذب مشارکت های مردمی است در این سامانه هر فرد می تواند با تنها گذاشتن یک آجر در عرصه مدرسه سازی قدم بگذارد.

قاسمی خاطر نشان کرد اداره کل نوسازی مدارس نه تنها یک دستگاه عمرانی که بلکه به عنوان یک دستگاه فرهنگ ساز با جذب و هدایت خیرین نیک اندیش در سال گذشته ۸۷۰ میلیارد ریال توسط خیرین مدرسه ساز تعهد شده و ماحصل آن هم اینک فعال بودن تعداد ۹۰۵ کلاس در قالب ۲۴۵ مدرسه به صورت مشارکتی خیری در سطح استان است.

وی ابراز امیدواری کرد: با مشارکت خوب مردم در این طرح شاهد تحول در عرصه مدرسه سازی در استان باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز