خبرگزاری کار ایران

نماینده مردم بستان آباد در مجلس:

استاندار آذربایجان شرقی استعفا داد/ لزوم تسریع در انتخاب استاندار

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۹۱۵۸

نماینده مردم بستان‌آباد در مجلس از رئیس جمهور خواست با توجه به استعفای استاندار آذربایجان شرقی و درگذشت معاون سیاسی وی، در انتخاب و معرفی استاندار جدید استان تسریع شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، «غلامرضا نوری قزلجه» در نشست علنی روز -یکشنبه-در نطق میان دستور با یادآوری مسائل و مشکلات متنوع استان‌ آذربایجان شرقی مانند مسائل مرزی، نقش بارز استان در سامان یافتن امور کشور گفت: با توجه به استعفای استاندار و فوت معاون فقید سیاسی هنوز استاندار جدید مشخص نشده و مدیران استانی هم با این شرایط خطیر در سردرگمی و بلاتکلیفی به سر می‌برند بنابراین از رئیس جمهوری تقاضا می‌شود در انتخاب و معرفی استاندار آذربایجان شرقی تعلل نکند و در معرفی استاندار تسریع شود.

وی با اشاره به تحولات اخیر منطقه گفت: بار دیگر دستان خباثت آلود رژیم صهیونیستی در منطقه فعال شده و قصد ایجاد تنش میان کشورهای مسلمان، برادر و همسایه را دارد.

استاندار آذربایجان شرقی استعفا داد/ لزوم تسریع در انتخاب استاندار

وی اضافه کرد: با تاکید بر احترام به حاکمیت ملی، تمامیت ارضی و خطوط مرزی همه کشورهای همسایه از جمله جمهوری آذربایجان ارمنستان خاطرنشان می‌شود که جمهوری اسلامی ایران در سخت‌ترین شرایط سهل‌ترین امکانات را برای مبادلات دو جانبه و چندجانبه بین کشورهای همسایه شمال‌غرب فراهم کرده و تحت هیچ شرایطی کوچکترین محدودیتی را در این زمینه قائل نشده و همین سند محکمی است که همسایگان مذکور نباید در این رابطه دل مشغولی داشته باشند و بخواهند برای حل آن به روش‌های غیرمرسوم و تحریک آمیز متوسل شوند.

نماینده مردم بستان آباد خاطرنشان کرد: ملت ایران از همه اقوام و مذاهب به حفظ خطوط مرزی بین المللی به رسمیت شناخته شده پافشاری کرده و کشورهای جمهوری آذربایجان و ترکیه را به عنوان برادران و همسایگان صمیمی خود می‌دانند. در عین حال نسبت به نقشه‌های شوم رژیم صهیونیستی برای برهم زدن این برادری‌ها و حسن همجواری‌ها هشدار جدی می‌دهند.

سخنگوی فراکسیون مستقل ولایی با تشکر از رئیس جمهور و اعضای هیات دولت در انجام سفرهای استانی و بازدیدهای میدانی گفت: مشکلات اساسی چه در تهران و چه در دورافتاده‌ترین روستاهای کشور روشن و مشخص است و اساسا مردم برای رفع  این مشکلات در ۲۸ خرداد به پای صندوق رای آمدند و امید به اقدامات دولت جدید بستند.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس تاکید کرد: روند گرانی، تورم و قیمت ارز همچنان در کشور صعودی است، ارزش پول ملی رو به کاهش است اما هنوز تکلیف بانک مرکزی کشور مشخص نشده و از اقدامات فوری که می‌توانست حداقل بر بازار و قیمت ها کنترل و نظارت داشته باشد خبری نیست؛ گرانی‌ها مردم را آزار می‌دهد و مردم چشم انتظار اقدامات ضروری هستند در این رابطه اجازه ندهید امید مردم به ناامیدی تبدیل شود.

نوری قزلجه در ادامه توافق سازمان انرژی اتمی با آژانس بین المللی انرژی اتمی را اقدام سازنده و مثبتی برای احقاق حق ملت ایران در بهره گیری از انرژی صلح آمیز هسته ای ارزیابی کرد و افزود: صبر و تحمل مدنی منتقدان همیشگی این گونه توافقات در این فقره ستودنی بوده و امید است با همین سبک و سیاق و وحدت ملی به دولت سیزدهم کمک کنیم تا از سکوت و روزمرگی در امر دیپلماسی خارجی رها شده و با یک عزم راسخ و عزتمندانه به فضای دیپلماسی فعال و سازنده وارد شده و نسبت به حل مسائل خارجی از جمله ادامه مذاکرت وین و احیای برجام، توسعه روابط با کشورهای اسلامی به ویژه همسایگان و تنش زدایی در روابط با کشورهای تاثیرگذار اقدامات ملموسی را به سرانجام برساند.

نماینده مردم بستان آباد در مجلس با یادآوری رسیدن فصل سرما و یخبندان در حوزه متبوع خود خواستار تسریع در اجرای طرح‌های عمرانی شد و  اجرای عملیات احداث تصفیه خانه و انتقال آب سد کلقان، اجرای عملیات ۴ خطه کردن راه های اصلی پرتردد شهرستان شد.

وی همچنین خواستار اجرای کامل قانون رفع تداخل اراضی ملی و مستثنیات مردم و رسیدگی فوری به وضعیت نابه سامان راه های روستایی شد.

این نماینده مردم درحالی از استعفای پورمحمدی خبر می‌دهد که وی همچنان در استانداری فعالیت کرده و به عنوان نماینده دولت در جلسات مسئولان استانی حاضر است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز