خبرگزاری کار ایران

استاندار جدید آذربایجان شرقی تعیین شد؛

جامعه کارگری آذربایجان شرقی از حضور استاندار جدید این استان استقبال می‌کند

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۸۴۱

دکتر جبارزاده در تمامی ۴ دوره‌ای که در مجلس شورای اسلامی بود به عنوان یکی از نمایندگان اصلی جامعه کارگری استان آذربایجان شرقی حامی و مدافع حقوق کارگران بود و جامعه کارگری خاطرات خوبی از ایشان به یاد دارند و بر همین اساس پیش بینی ما این است که با حضور ایشان عرصه کار و تولید در آذربایجان شرقی با تحولی تازه روبرو شده و حرکت‌های خوبی برای رفع مشکل اشتغال فراهم آید.

ایلنا: جامعه کارگری آذربایجان شرقی از انتخاب اسماعیل جبارزاده استاندار جدید این استات از سوی دکتر روحانی رییس جمهوری استقبال می‌کند.

کریم صادق‌زاده در گفتگو با خبرنگار ایلنا با اعلام این مطلب گفت: واگذاری سمت استانداری آذربایجان شرقی به دکتر اسماعیل جبارزاده نماینده سابق ۴ دوره مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی و عصو سابق هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی انتخابی شایسته برای این استان در شرایط کنونی است که اتحاد میان تمامی گروه‌های سیاسی و اجرایی را به همراه خواهد آورد.

وی با بیان اینکه دکتر جبارزاده چهره‌ای فراجناحی و شناخته شده در سطح کشور و منطقه است افزود: قطعا حضور ایشان با توجه به تجربه ارزنده مدیریتی وی، برای آذربایجان شرقی در سالی که به نام سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی از سوی مقام معظم رهبری نامگذاری شده است می‌تواند افق‌های تازه‌ای را بگشاید.

رییس کانون کارگران بازنشسته تبریز افزود: اینک با تشکیل دولت یازدهم همه نگاه‌ها معطوف به اقدامات قوه مجریه برای تحقق حماسه اقتصادی دوخته شده است و همه اقشار مردم در سراسر کشور باید برای تحقق این مهم دولت را یاری دهند و در این میان حضور مدیرانی با سابقه اجرایی لازم می‌تواند به نحو احسن برای توسعه و پیشبرد اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در این شرایط حساس اقتصادی و سیاسی کمک نماید.

صادق‌زاده با اشاره به سوابق استاندار جدید آذربایجان شرقی افزود: دکتر جبارزاده در تمامی ۴ دوره‌ای که در مجلس شورای اسلامی بود به عنوان یکی از نمایندگان اصلی جامعه کارگری استان آذربایجان شرقی حامی و مدافع حقوق کارگران بود و جامعه کارگری خاطرات خوبی از ایشان به یاد دارند و بر همین اساس پیش بینی ما این است که با حضور ایشان عرصه کار و تولید در آذربایجان شرقی با تحولی تازه روبرو شده و حرکت‌های خوبی برای رفع مشکل اشتغال فراهم آید. استاندار جدید آذربایجان شرقی به مطالبات جامعه کارگری پاسخ دهد

در همین ارتباط دبیر کانون انجمن‌های صنفی کارگری استان آذربایجان شرقی نیز با استقبال از این انتخاب رییس جمهوری برای سمت استانداری آذربایجان شرقی گفت: آذربایجان شرقی همواره به عنوان یکی از قطب‌های مهم اقتصادی، صنعتی، کشاورزی، دانشگاهی و کارگری کشور مطرح بوده و بر همین اساس همواره انتخاب مدیران بخش‌های مختلف این استان و در رأس آن مسئولیت استانداری با حساسیت خاصی همراه بوده است.

رضا عظیم آذری با بیان اینکه پروسه انتخاب استاندار آذربایجان شرقی از زمان شروع به کار دولت یازدهم و حتی قبل از انتخابات ۲۴ خرداد ماه مطرح بود افزود: هرکدام از افرادی که برای این سمت مطرح شده بودند به واسطه برخورداری از پیشینه اجرایی گذشته قابل احترام هستند ولی در شرایط فعلی حضور فردی همانند آقای دکتر جبارزاده می‌تواند زمینه روند پیشرفت و توسعه آذربایجان شرقی و جبران کاستی‌های گذشته را بیش از پیش فراهم نماید که در این میان جامعه کارگری استان آذربایجان شرقی انتظارات زیادی از ایشان دارند.

وی با تأکید بر اینکه استاندار آذربایجان شرقی قطعا پیگیری و پاسخگویی به مطالبات جامعه کارگری آذربایجان شرقی را حتما در اولویت قرار خواهند داد گفت: قطعا بخش مهمی از مطالبات جامعه کارگری با بهبود وضعیت صنایع و واحدهای تولیدی با ایجاد فرصت‌های شغلی جدید و جلوگیری از رکود فعالیت‌ها محقق خواهد شد اما در این میان توسعه تشکل‌های کارگری و بهره گیری از توانمندی آنان می‌تواند در این راه موثر بوده و بستر خوبی را فراهم آورد.

این گزارش حاکی است هیأت وزیران در جلسه صبح امروز خود که به ریاست دکتر حسن روحانی رییس جمهوری اسلامی ایران تشکیل شد، با انتصاب اسماعیل جبارزاده به عنوان دوازدهمین استاندار آذربایجان شرقی موافقت کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، رییس جمهور در این جلسه خطاب به استانداران منتخب، آنان را به حفظ وحدت و انسجام جامعه و بهره‌گیری از نیروهای معتدل توصیه و بر تلاش جدی به منظور افزایش نشاط اقتصادی، سیاسی و اجتماعی جامعه و رونق اقتصادی تاکید کرد.

«اسماعیل جبارزاده» در سال ۱۳۳۹ در شهرستان خوی از توابع آذربایجان غربی به دنیا آمد. دوران تحصیل را در این شهر سپری کرد و با عضویت در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مدتی را در جبهه‌های جنگ و دفاع از آب و خاک و کیان این کشور پرداخت. او هم مانند بسیاری دیگر از سرداران و مدیران ارشد استان، در لشکر همیشه سرافراز عاشورا سابقه فعالیت دارد. او مسئول بهداری لشکر عاشورا بود. بعد از پایان جنگ در رشته دکترای علوم آزمایشگاهی از دانشگاه تبریز فارغ التحصیل شد و از همین مرحله بود که پله‌های ترقی را به سرعت طی کرد. ابتدا و به طور همزمان در سال ۱۳۷۸ به عضویت هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تبریز و هیئت علمی انستیتو پاستور ایران درآمد. اما علاقه او به فعالیت‌های سیاسی سبب شد تا در سال ۷۱ عزم خود را برای حضور در مجلس شورای اسلامی جزم کند. سال ۷۱ برای او خوش یمن بود. چرا که موفقیت بزرگی به دست آورد و در‌‌‌‌ همان اولین سال کاندیداتوری در کسوت نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر به مجلس چهارم راه یافت. موفقیتی که تا چهار دوره دیگر یعنی ۱۶ سال بعد هم دوام یافت. شاید در بین نمایندگان مجلس شورای اسلامی، تعداد نمایندگانی که بیش از چهار دوره به مجلس راه یافته باشند انگشت‌شمار باشد و جبارزاده نیز از جمله‌‌‌‌ همان وکلایی است که به این افتخار نایل آمد. جبارزاده در مجلس ششم به عضویت هیئت رئیسه مجلس درآمد و یکی از معتمدین رئیس وقت مجلس شد. اسماعیل جبارزاده عضو هیئت علمی دانشگاه تبریز و رئیس مؤسسه آموزش عالی غیرانتفاعی ربع رشید تبریز است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز