خبرگزاری کار ایران

راه اندازی کلینیک طب سنتی ایرانی در کاشان

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۲۷۲۲

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان، از آغاز فعالیت نخستین کلینیک طب ایرانی تحت پوشش این دانشگاه خبر داد.

به گزارش ایلنا از اصفهان، سیدعلیرضا مروجی اظهار داشت: این کلینیک در محل کلینیک تخصصی بیمارستان اخوان فعالیت خود را آغاز می کند و از شنبه تا چهارشنبه در نوبت صبح پذیرای مراجعین است.

وی ادامه داد: ایجاد فضای علمی و منطقی برای پاسخ به نیاز جامعه و جلوگیری از مداخلات افراد غیر مجاز در حوزه سلامت از اهداف اساسی راه اندازی این کلینیک است .

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان افزود: در این کلینیک، درمان های تکمیلی مورد تائید وزارت بهداشت به ویژه برای بیماران کرونایی و دستورالعمل هایی برای اصلاح شیوه زندگی و توانمندسازی مردم در جهت پیشگیری از ابتلا به بیماری ها ارائه می شود.

وی با تاکید بر این که متخصصین بالینی، خط اول درمان هستند گفت: مثلا در مورد کرونا بیمار حتما باید ابتدا به پزشک عمومی یا متخصص بالینی ( عفونی یا ریه ) مراجعه کند و بعد برای اصلاح سبک زندگی و مشاوره در خصوص پیشگیری از بیماری ها به کلینیک طب ایرانی رجوع کند.

مروجی تصریح کرد: هم اکنون این کلینیک با فعالیت 4 نفر پزشک متخصص طب ایرانی کار خود را آغاز نموده و داروهای ارائه شده توسط این پزشکان متخصص منطبق بر اثر بخشی های تائید شده و فارماکوپه وزارت بهداشت است.

به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان هیچ تفاوتی بین فعالیت این کلینیک طب ایرانی با سایر رشته های بالینی وجود ندارد و درمان ها و روش های استفاده شونده در این کلینیک، ابتدا به صورت مقاله در مجلات علمی معتبر دنیا منتشر شده است.

رئیس انجمن طب سنتی ایران در منطقه کاشان نیز در این جلسه گفت: کلینیک طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی کاشان پنجمین کلینیک طب سنتی با رویکرد طب ترکیبی ویژه بیماران کرونایی در کشور است. 

سیدپیمان خامه چی، شرط پذیرش درکلینیک مذکور را ارجاع (نامه) از پزشک متخصص بالینی(مثلا متخصص عفونی) ذکر کرد و اظهار داشت: همشهریان برای استفاده از خدمات کلینیک طب سنتی ایرانی ویژه بیماران کرونایی می توانند به صورت حضوری، تلفنی و یا اینترنتی اقدام به دریافت نوبت کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز