خبرگزاری کار ایران

از ابتدای طرح سلامت تاکنون:

۱۱ هزار بیمار بستری در کاشان از بسته خدمتی کاهش میزان پرداختی بهره‌مند شدند

asdasd
کد خبر : ۱۸۷۹۹۵

از ابتدای طرح تحول نظام سلامت تاکنون، ۱۱ هزار بیمار بستری در بیمارستان‌های تحت پوشش این دانشگاه از بسته خدمتی کاهش میزان پرداختی به میزان ۱۰ درصد بهره‌مند شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: از ابتدای طرح تحول نظام سلامت تاکنون، ۱۱ هزار بیمار بستری در بیمارستان‌های تحت پوشش این دانشگاه از بسته خدمتی کاهش میزان پرداختی به میزان ۱۰ درصد بهره‌مند شدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در کاشان، «دکتر محمد حسین اعرابی» در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر افزود: این تعداد بیمار در کلیه بیمارستان‌های مشمول در کاشان و آران وبیدگل از سهم یارانه طرح تحول سلامت استفاده کرده‌اند و بیش از ۱۲ میلیارد ریال میزان توسط دانشگاه در این راستا هزینه شده است.

وی تاکید کرد: رضایتمندی بیماران بستری در بیمارستان‌ها در خصوص کاهش پرداخت هزینه‌های درمانی مهم‌ترین دستاورد این دانشگاه از اجرای طرح تحول سلامت است.

وی، تامین دارو و تجهیزات مورد نیاز بیماران در بیمارستان و وجود پزشک متخصص مقیم را از دیگر بسته‌های خدمتی این طرح برشمرد و تصریح کرد: متخصصان مقیم شامل جراحی، قلب و عروق، زنان و زایمان، بیهوشی، داخلی، طب اورژانس به صورت ۲۴ ساعته در بیمارستان شهید بهشتی و همچنین متخصصان داخلی و جراحی در بیمارستان سیدالشهداء آران و بیدگل فعالیت دارند.

رئیس کمیته برنامه تحول نظام سلامت در دانشگاه علوم پزشکی کاشان، با اشاره به آغاز فعالیت‌های بسته ارتقای هتلینگ در بیمارستان‌های تحت پوشش یادآور شد: ایجاد فضای فیزیکی مناسب با نیاز و آسایش بیماران از اهداف این بسته خدمتی است.

دکتر اعرابی، از افزایش ۱۵ درصدی زایمان طبیعی از آغاز اجرای طرح تاکنون نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد و اظهار داشت: در این مدت ۴۵۰ زایمان طبیعی در مجموعه بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه انجام شده است.

وی، عدم مراجعه بیمار و یا همراه وی جهت تهیه دارو و ملزومات پزشکی به بیرون بیمارستان، افزایش سطح دسترسی بیماران مراجعه کننده به متخصصین با طرح مقیمی پزشکان، افزایش سرعت درخدمت رسانی به بیماران بستری، جلوگیری از سردرگمی بیماران جهت انجام خدمات پاراکلینیکی، جلب رضایتمندی پزشکان شاغل در مناطق محروم جهت خدمت رسانی سریع و به موقع، نوسازی و زیبا سازی بیمارستان‌ها جهت افزایش رضایتمندی بیماران و ارائه خدمات درمانی و پشتیبانی با کیفیت بالا‌تر را دیگر دستاوردهای طرح سلامت در دانشگاه عنوان کرد.

گفتنی است اجرای طرح تحول نظام سلامت از تاریخ ۱۵ اردیبهشت ماه سال جاری با هشت بسته خدمتی شامل کاهش میزان پرداختی بیماران بستری به میزان ده درصد، رایگان شدن زایمان طبیعی، حضور پزشکان متخصص مقیم در بیمارستان‌های تحت پوشش، ارتقاء کیفیت خدمات ویزیت در بیمارستان‌ها، ارتقاء کیفیت هتلینگ، حمایت از ماندگاری پزشکان در مناطق محروم، حمایت مالی از بیماران صعب العلاج، خاص و نیازمند و همچنین نظارت بر حسن اجرای طرح در کلیه دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور آغاز شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز