خبرگزاری کار ایران

برپایی ایستگاه‌های صلواتی محرمی در مشهد ممنوع شد

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۶۱۵۱

رئیس اداره سلامت محیط و کار دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: برپایی ایستگاه‌های صلواتی در مشهد و دیگر مناطق زیر پوشش این دانشگاه، در ایام عزاداری ماه‌های محرم و صفر ممنوع است.

به گزارش ایلنا از مشهد، علی اصغر حسنی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: در این راستا ۲۵۰ گروه بازرسی در قالب حدود ۵۰۰ ناظر در استان بر نحوه اجرای شیوه نامه های بهداشتی در آیین عزاداری امام حسین(ع) در ایام محرم و صفر، به‌ویژه در روزهای خاص این مناسبت نظارت می‌کنند.

وی بیان کرد: از این تعداد ۱۵۰ گروه بازرسی در مشهد و ۱۰۰ گروه نیز در دیگر شهرستان‌های حوزه زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد فعالیت خواهند داشت.

وی گفت: برگزاری مراسم‌های سوگواری در فضای بسته تا ارتفاع ۶ متر با ۲۰ درصد ظرفیت و در فضاهای باز با ۳۰ درصد ظرفیت بلامانع است.

رئیس اداره سلامت محیط و کار دانشگاه علوم پزشکی مشهد خاطرنشان کرد: رعایت نکردن موازین بهداشتی در توزیع نذور در مراسم عزاداری، مساجد، تکایا و هیأت‌ها و موکب‌ها می‌تواند احتمال بروز بیماری‌های مرتبط با آب و غذا به‌ویژه بیماری‌های عفونی روده‌ای را افزایش داده و عدم رعایت بهداشت فردی و محیطی می‌تواند بیماری‌های مرتبط با محیط از جمله بیماری‌های تنفسی به‌ویژه کووید ۱۹ را موجب شود.

حسنی در خصوص نکات ضروری در بحث اطعام دهی در مراسم عزاداری محرم و صفر گفت: ممنوعیت پذیرایی و توزیع نذور به صورت بسته‌های خشک در منازل، پخت و پز در مکان‌ها با شرایط بهداشتی، توزیع آب و غذا توسط افراد دارای کارت بهداشت معتبر و استفاده از ماسک و دستکش در زمان ارائه خدمت، استفاده از مواد خام مصرفی سالم و بهداشتی، عدم انجام ذبح و قربانی، استفاده از ظروف مناسب برای توزیع نذور باید توسط مسوولان هیات‌ها و هیات امنای مساجد مورد توجه قرار گیرد.  

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز