خبرگزاری کار ایران

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان:

بیش از هزار مدرسه قزوین از اینترنت رایگان بهره‌مند شدند/ ایجاد سه سایت جدید در آوج

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۴۷۰۴

سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان قزوین گفت: در طول یک سال گذشته در هزار و ۱۴۱ مدرسه نیز از محل اعتبارات وزارت پوشش اینترنت رایگان ایجاد شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، مرتضی شهامی در مراسم افتتاح دکل مخابراتی روستای پرسیبانچ شهرستان آوج گفت: در استان قزوین در سال جدید ۹ سایت جدید راه اندازی شده و ۸۱ سایت روستایی نیز ارتقا پیدا کرده و در مجموع ۱۲۹روستای بدون اینترنت را پوشش دادیم.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان قزوین ادامه داد: در طول یک سال گذشته در هزار و ۱۴۱ مدرسه نیز از محل اعتبارات وزارت پوشش اینترنت ایجاد شده و تعداد ۲۰۰ تا ۳۰۰ مدرسه نیز متقاضی نبودند و در ۱۰۰ روستا نیز به دلیل نداشتن اینترنت موفق به پوشش اینترنت رایگان نشدیم.

وی عنوان کرد: در شهرستان آوج سه سایت جدید و ۱۸ ارتقا داشتیم و در مجموع برای ۲۴ روستا و ۷۸ مدرسه پوشش اینترنت انجام شده است.

این مقام مسئول افزود: حدود ۷۵ میلیارد تومان برای پروژه‌های انجام شده طی یک سال گذشته در استان هزینه شده است.

شهامی بیان کرد: در حال حاضر تقریبا تمام روستاهای بالای ۱۰۰ خانوار استان دارای اینترنت هستند و چند روستا نیز سرعت اینترنت خوبی ندارند که پس از پوشش روستاهای فاقد اینترنت وضعیت این روستاها نیز بررسی شده و امیدواریم با اقداماتی که صورت می‌گیرد تا ۱۴۰۱ دسترسی کامل اینترنت در سراسر استان داشته باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز