خبرگزاری کار ایران

تجهیز ۱۲۰۰ مدرسه در قزوین به پوشش اینترنت رایگان

asdasd
کد خبر : ۹۴۱۳۷۴

سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان قزوین گفت: یک هزار و ۲۰۰ مدرسه شهری و روستایی در استان قزوین تا پایان شهریورماه امسال به پوشش رایگان شبکه ملی اطلاعات (اینترنت) مجهز می شوند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، مرتضی شهامی اظهار کرد: براساس قانون برنامه ششم توسعه، وزارت ارتباطات موظف است تا مدارس شهری و روستایی را به صورت رایگان به شبکه ملی اطلاعات (اینترنت) متصل کند که این پروژه از زمستان سال گذشته در استان قزوین آغاز شده است.

 سرپرست اداره کل ارتباطات استان با بیان اینکه برخی مدارس استان از گذشته بهره‌مند از شبکه ملی اطلاعات بوده‌اند اما در حال حاضر موضوع رایگان بودن آنها مطرح است، تاکید کرد: متاسفانه علی‌رغم اینکه باید مدارس به صورت رایگان از این مساله بهره‌مند شوند اما آمار دقیقی از مدارس دارای اینترنت قزوین و اینکه چه تعدادی از آنها به مجهز به شبکه اینترنت هستند، وجود ندارد ولی به نظر می‌رسد که حدود ۱۴۰۰ مدرسه در سطح این استان وجود داشته باشد.

به گفته شهامی، محل تامین منابع مالی توسعه ارتباطی مدارس استان قزوین از محل اعتبارات یو اس او وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است.

وی با اشاره به اینکه اولویت اتصال شبکه ملی اطلاعات، مدارس روستایی هستند، ادامه داد: در حال حاضر کار اتصال بسیاری از مدارس روستایی به پایان رسیده و در شهرها نیز بسیاری از مدارس از گذشته به این شبکه متصل بودند که کار رایگان بودن آنها نیز در حال پیگیری بوده و تاکنون نیز حدود ۸۰ مدرسه به این شبکه متصل شده‌اند.

 140 روستای بالای ۲۰ خانوار استان قزوین فاقد اینترنت بوده که از این تعداد تا پایان سال جاری ۱۰۰ روستا تحت پوشش این شبکه قرار می گیرند.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز