خبرگزاری کار ایران

کاهش تعداد روستاهای فاقد پوشش اینترنت در استان قزوین

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۶۳۸۴

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: ابتدا در استان قزوین 270 روستا داشتیم که در آن مدرسه یا دانش آموز وجود داشت اما پوشش اینترنت نداشتیم و با تلاش‌های صورت گرفته این آمار به 130 روستا کاهش یافت.

حسنعلی اصغری در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در قزوین با اشاره به زیرساخت‌های اینترنت در مناطق محروم استان برای دسترسی دانش آموزان به آموزش مجازی گفت: زیرساخت را باید به دو دسته تقسیم کرد بخشی به دلیل نبود پوشش اینترنت در برخی مناطق روستایی بوده که ما حدود 130 روستا داریم که در آن مدرسه یا دانش آموز وجود دارد اما پوشش اینترنت نداریم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین ادامه داد: البته آمار روستاهای فاقد اینترنت پیش از این 270 روستا بود و همکاران حوزه زیرساخت، مخابرات و پیام‌رسان‌های مختلف به دنبال حل این موضوع هستند که عمدتا در الموت غربی و شرقی، آوج و طارم سفلی قرار دارند و تعداد این روستاها در سایر مناطق محدود است و شاید علی‌رغم وجود اینترنت سرعت پایینی داشته باشند.

وی عنوان کرد: ادعا کردیم که اجازه نمی‌دهیم هیچ دانش آموزی از چتر دریافت خدمات ما بیرون باشد؛ بنابراین روش‌های مختلفی را برای ارائه آموزش به کار گرفتیم که آموزش تلویزیونی از جمله آن‌ها است و با همکاری صدا و سیما یک هفته پس از پاندمی کرونا آغاز شد که تقریبا برای تمام مناطق فراهم بود، با این حال احساس کردیم ممکن است افرادی را داشته باشیم که نتوانند در این شبکه نیز خوب ارتباط بگیرند؛ بنابراین یک دسته محتویات الکترونیکی تولید کرده و در قالب سی دی‌هایی در تمام مناطق توزیع کرده و برای تمام دروس با حضور بهترین معلمان محتواهای غنی تولید کردیم.

این مسئول ادامه داد: با تمام این اوصاف پیش بینی شد که حتی اگر خانواده‌ای به دی وی دی پلیر نیز دسترسی ندارد درس نامه‌هایی را تولید و بصورت برگه تکثیر کرده و در اختیار دانش آموزان مناطق محروم قرار دادیم.

اصغری تاکید کرد: چیزی که امروز بر آن تاکید  داریم این است که هیچ چیز جای معلم و کلاس درس را نمی‌گیرد، در روستاهایی که تعداد دانش آموزانش کمتر از 10 نفر بودند بیشتر کلاس‌ها را دایر کردیم و معلمان ما در چند شیفت در مناطق محروم کلاس تشکیل دادند، معلمی که در دهستان چوقور منطقه طارم سفلی کار می‌کرد در ماهین و مناطقی که پوشش اینترنت نداشت در اوج کرونا نیز کلاس داشتیم و اگر معلمی 5 دانش آموز داشت برای رعایت فاصله گذاری اجتماعی برای دونفر در شیفت صبح و سه نفر در بعد از ظهر درس می‌داد.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز