خبرگزاری کار ایران

نیاز شدید قوچان به نیروی انسانی برای مقابله با ویروس کرونا

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۱۳۵۳

​رئیس بیمارستان موسی بن جعفر قوچان از نیاز این بیمارستان به حداقل ۲۰ نیروی پرستار و ۱۰ کمک بهیار برای مقابله با کرونا و کمک به درمان بیماران کرونایی خبرداد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حسنا حسینی مقدم رئیس بیمارستان موسی بن جعفر قوچان در جلسه ستاد کرونا، افزود :با در نظرگرفتن بخش جدید بیمارستان،ما به تعداد ۱۰ نیروی بهیار و نیز در حوزه پرستاری به تعداد ۲۰ نیرو نیاز داریم که البته طوری برنامه ریزی کرده ایم که با افزایش تعداد تخت برای هر پرستار حدااقل نیرو را در نظر گرفته باشیم. 

وی با بیان اینکه درون یک بخش چند تن از نیروها مبتلا به کرونا شده اند و این مشکلات را مضاعف می‌کند، خاطر نشان کرد: با وجود اینکه تعداد تخت برای هر پرستار از ۶ تخت به ۸ تخت افزایش پیدا کرده است باز هم با این وجود با مشکل کمبود نیروی انسانی مواجه هستیم. 

حسینی مقدم در ادامه با اشاره به استعداد یابی نیروهای جهادی، گفت: در بیمارستان موسی بن جعفر به ۱۳ نیروی خدمه و ۴ منشی بخش احتیاج داریم که می‌توان در بحث نیروی عادی، از نیروهای جهادی کمک گرفت. 

وی با تاکید بر این مطلب که بخش اعظمی از نیازمان به نیروی انسانی را کمک های داوطلبانه دانشجویان پرستاری مرتفع کرده اند، اذعان داشت: با این وجود چون دانشجویان پرستاری به لحاظ قانونی نمی توانند پرونده نویسی کنند به همین خاطر متاسفانه، نیازمان به نیروی متخصص رفع نشده است. 

 رئیس بیمارستان موسی بن جعفر قوچان از افتتاح بخش جدید در این بیمارستان خبر داد و گفت: بیمارانی که شرایط پایدار دارند را به این بخش منتقل خواهیم کرد تا تخت برای سایر بیماران با شرایط وخیم تر فراهم باشد و بتوانیم به راحتی آنها را مورد پذیرش قرار دهیم اما متاسفانه علیرغم به بهره برداری رسیدن این بخش جدید چون با کمبود نیروی انسانی مواجه هستیم تا کنون نتوانستیم از این بخش استفاده لازم را داشته باشیم.

سلیمان صادقی یزدان آباد معاون درمان شبکه بهداشت و درمان شهرستان قوچان، در ادامه به  بحث پیگیری و دریافت تجهیزات پزشکی اشاره کرد و خاطرنشان کرد: تاکنون با پیگیری های استاندار خراسان رضوی و نماینده مردم قوچان در مجلس شورای اسلامی، دو محموله تجهیزات پزشکی و درمانی را  به ارزش حدودا یک میلیارد و  ۸۷۵ میلیون تومان دریافت کرده ایم که تجهیزات مورد نیاز بیمارستان بوده و هم اکنون در خط استفاده قرار دارد. 

وی همچنین با یادآوری این موضوع که تعداد بستری ها در بیمارستان  بیمارستان قوچان، ۱۳۸ مورد است، تاکید کرد: متأسفانه بیمارستان تخصصی زنان و زایمان شهرستان قوچان نیز درگیر بیماری کرونا شده و هم‌اکنون یک نوزاد ۱۷ روزه مبتلا به کرونا در این بیمارستان شناسایی‌شده است.

صادقی بابیان اینکه با پیگیری‌های استاندار خراسان رضوی و نماینده مردم در مجلس تاکنون دو محموله تجهیزات پزشکی به ارزش یک میلیارد و ۸۷۵ میلیون تومان به این شهرستان اختصاص‌یافته است، تصریح کرد: ۲ محموله نیز مجموعاً به ارزش یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان نیز فردا از تهران برای قوچان بارگیری می‌شود.

وی افزود: دو محموله ی دیگر از تهران، هرکدام به ارزش ۳۰۰ میلیون و ۸۰۰ میلیون تومان وارد می‌شود که تجهیزات مورد نیاز بیمارستان است و به سرعت بارگیری خواهد شد تا در اولین فرصت به بیمارستان برسد. در بحث تعداد تجهیزات ضروری اولیه، با توجه به این تعداد بیمار بستری در بیمارستان ، قابل قبول است و پاسخگوی ۴۰ تخت اضافه شده به بیمارستان در بخش جدید خواهد بود. 

صادقی با بیان اینکه در بحث دارو، فعلا در بیمارستان و در موارد بستری آنچنان مشکلی را شاهد نیستیم، اذعان داشت :ولی با توجه به بلوک شرکت‌های دارویی که برای خرید دارو پول نقد می‌خواهند، ممکن است در روزهای آینده با مشکل مواجه شویم چرا که دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز برای خرید دارو از شرکت‌هایی که پول نقد می‌خواهند با مشکل رو به رو شده است. 

معاون دران شبکه بهداشت و درمان قوچان با یادآوری این موضوع که در بیمارستان موسی بن جعفر، دو دستگاه اکسیژن ساز داریم که مرتبا مشغول به فعالیت هستند و کپسول های مختلفی که از نواحی گوناگون تهیه شده و زیر بار سرویس دهی به بیمارستان قرار گرفته، اظهارکرد :فعلا مشکلی را در این چند روزه نداشتیه ایم ولی ما بیم آن را داریم که چون اکسیژن جزو ضروریات برای بیماران کرونایی است ،در آینده ی پیش رو که بیماران رو به افزایش هستند و فعلا نمی‌توان پیش بینی درستی از روند کاهش یا افزایش این بیماری داشت، در این قسمت با مشکل مواجه شویم که بایستی تمهیدات لازم در این زمینه اندیشیده شود.

وی ادامه داد: خوشبختانه در شهرستان قوچان برای حل مشکل اکسیژن با مساعدت ویژه نماینده شهرستان، تمهیداتی صورت گرفته است مبنی بر خرید و تهیه تانک اکسیژن که اعتباری بالغ بر ۲۵۰ میلیون تومان، مورد نیاز است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز