خبرگزاری کار ایران

هدایت تحصیلی ۱۸ هزار دانش آموز در سطح استان قزوین

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۶۱۹۴

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان قزوین گفت: امسال ۱۸ هزار دانش آموز در سطح این استان واجد شرایط انتخاب رشته و هدایت تحصیلی برای ورود به پایه دهم در مقطع متوسطه دوره دوم هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، توفیق محمد حسینی با اعلام این خبر گفت: هدایت تحصیلی در واقع به معنای راهنمایی و مشخص کردن یک مسیر برای ادامه تحصیل در رشته های مختلف است تا بر اساس آن دانش آموزان به طور آگاهانه و آزادانه مسیر تحصیلی خود را مشخص کنند.

وی هدایت تحصیلی را  فرآیندی سه ساله دانست که نقش مهمی در زندگی آینده دانش آموزان دارد.

محمد حسینی اظهار داشت: این طرح با هدف افزایش آگاهی دانش آموزان، برای انتخاب بهتر به صورت آگاهانه و آزادانه در انتخاب مسیر زندگی در جهت تضمین آینده شغلی آنان انجام می شود.

وی لازمه هدایت تحصیلی صحیح را در خواسته دانش آموز ، توجه خانواده و مدرسه به این موضوع دانست  و افزود: دانش آموزان در فرم های هدایت تحصیلی، اولویت‌های مورد علاقه خود را انتخاب می کنند و دانش آموزانی که حدّ نصاب رشته مورد علاقه را کسب کنند،  می توانند در رشته دلخواه ثبت نام کنند.

محمد حسینی با بیان اینکه مشاوران آموزش و پرورش در ایام هدایت تحصیلی درمدارس و مراکز مشاوره مستقر هستند، تصریح کرد: هم اکنون بیش از ۲۲۰ مشاور در سطح مدارس استان داریم این افراد در پایگاه مشاوره تحصیلی به دانش آموزان و اولیا آنها خدمات مشاوره‌ای در خصوص رشته‌های تحصیلی و فرصت‌های شغلی در جامعه ارائه می‌دهند.

این مسئول تاکید کرد: دانش‌آموزان پایه نهم می توانند با ورود به سامانه pada.medu.ir برنامه هدایت تحصیلی خود را دریافت کنند.

وی با بیان اینکه شاخه نظری شامل رشته‌های علوم تجربی، ریاضی فیزیک، علوم انسانی و معارف اسلامی است، افزود: همچنین دو شاخه فنی و کاردانش هم هر کدام دارای ۴ زمینه هنر، کشاورزی، خدمات و صنعت است.

محمد حسینی خاطر نشان کرد: خانواده‌ها نباید در این زمینه دانش‌آموزان را مجبور به انتخاب یک رشته خاص کنند؛ زیرا که پارامترهای متنوعی در انتخاب رشته، دخالت دارد و براساس امتیاز دانش آموزان در رشته‌های تحصیلی ملاک ارزیابی ها خواهد بود.

وی یادآور شد: اگر دانش‌آموزی برای ورود به یک رشته خاص نمره نیاورده باشد، می‌تواند مجدد در آزمون تغییر رشته شرکت کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز