خبرگزاری کار ایران

اصغری در پاسخ به ایلنا:

علوم انسانی به مدارس تیزهوشان قزوین راه یافت

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۹۸۶۸

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: باتوجه به اهمیت و جایگاه علوم انسانی این رشته به مدارس تیزهوشان افزوده شده و ظرفیت مدارس صدرا افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، حسنعلی اصغری درنشست خبری با اصحاب رسانه که صبح امروز برگزار شد در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا مبنی بر این نکته که تمام بار آموزشی دانش‌آموزان برعهده والدین قرار دارد ولی متاسفانه والدین هیچ آموزشی درخصوص چگونگی ارائه مطالب درسی به دانش‌آموزان دریافت نمی‌کنند، گفت: در کانال انجمن اولیا و مربیان با بیش از چهار میلیون عضو آموزش‌هایی برای والدین بارگذاری می‌شود که می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند، ضمن اینکه در استان نیز برای این موضوع آموزش‌هایی درنظر گرفته شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین در پاسخ به این سوال که برنامه آموزش و پرورش برای کنترل حضور دانش‌آموزان در فضای مجازی که به واسطه شرایط جامعه و مجازی بودن تدریس باید از سنین کم به فضای مجازی ورود کنند که با چالش‌ها و مخاطراتی همراه است ابراز کرد: این موضوع برای ما نیز بعنوان یک دغدغه مطرح است بری حل این مشکل  طرح سیم کارت و گوشی ویژه دانش آموزان پیشنهاد شده است.

وی ادامه داد: پیش از این سیم کارت‌های دانش‌آموزی وجود داشت، گوشی ویژه دانش‌آموزان می‌تواند به گونه‌ای طراحی شود که امکان جست‌وجوی مطالبی غیرمرتبط با دروس در آن وجود نداشته باشد، اجرایی شدن این طرح کمک قابل توجهی به ما خواهد کرد.

این مسئول در پاسخ به پرسش دیگری که درباره تشویق دانش آموزان برای حضور در رشته‌های علوم انسانی و افزایش سطح کیفیت این رشته بود اظهار کرد: اکنون دانش‌آموزان از حضور در رشته علوم انسانی استقبال خوبی دارند اما باتوجه به جایگاه ویژه علوم انسانی و نقشی که در آینده کشور دارد برنامه‌هایی برای ارتقای سطح کیفیت آن درنظر گرفته شده است.

اصغری گفت: پیش از این علوم انسانی در مدارس تیزهوشان وجود نداشت که اکنون به رشته‌های این مدارس افزوده شده؛ همچنین برای افزایش ظرفیت مدارس صدرا که با علوم انسانی اسلامی در ارتباط است نیز اقداماتی صورت گرفته تا علاقمندان به این علوم امکان استفاده از آن را داشته باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز