خبرگزاری کار ایران

مدیرکل منابع طبیعی خوزستان به ایلنا خبر داد؛

10 هکتار از مراتع کوی سارلند لالی دچار آتش سوزی شد/عوامل انسانی علت حریق بوده است

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۴۳۵۹

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان خوزستان گفت: 10 هکتار از مراتع کوی سارلند لالی دچار آتش سوزی شد.

سید محمدتقی سجادی در گفت و گو با خبرنگار ایلنا اظهار داشت: آتش‌سوزی‌ها در این فصل با توجه به گرمی هوا در استان خوزستان به شکل پراکنده در گوشه و کنار این استان شایع است.

وی افزود: آتش سوزی در کوی سارلند بخش مرکزی لالی عصر روز گذشته گزارش شد. این آتش سوزی در عرصه مرتعی اتفاق افتاده بود که نیروهای منابع طبیعی با کمک تشکل های مردم نهاد و هیات‌های کوهنوردی آتش سوزی ساعت 9 شب گذشته اطفاء شد.

سجادی ادامه داد: بیشترین خسارت این آتش سوزی در محدوده عرصه‌های مرتعی بوده و قبل از ورود به مناطق جنگلی خاموش شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان خوزستان عنوان کرد: برای آتش سوزی‌های مراتع و جنگل ها به دلیل خشک بودن مناطق شرایط برای سوختن این مراتع و جنگل ها کاملا فراهم است. کم شدن رطوبیت در سطح زمین، خشک بودن پوشش گیاهی و کم شدن رطوبیت درختان و جنگل ها باعث بالا رفتن شرایط حریق می شود. اما بیشترین علت شایع حریق در استان خوزستان در روزهای اخیر عوامل انسانی بوده است.

وی گفت: عوامل انسانی که ذکر کردم  2 دسته اند که عمدتا بخشی از آن غفلت ملاک  است.  مثلا ته سیگاری را در مرتعی پرت می کند که موجب آتش سوزی می شود.  یک بخش  محدودتری هم عواملی است که ممکن از تعمدی باشد که ما در چند مورد که به این شکل اتفاق افتاده این افراد را به مراجع قضایی معرفی کرده ایم.  منتهی عوامل انسانی غالب آتش سوزی در استان انسانی است. 

سجادی تصریح کرد: علت آتش سوزی در کوی سارلند لالی هم از سوی یگان حغاظت مورد بررسی قرار گرفته است. اما طبق بررسی های اولیه باز هم عوامل انسانی باعث این آتش سوزی شده است.

وی افزود: حدودا 10 هکتار عرصه مرتعی در شهرستان لالی دچار حریق شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز