خبرگزاری کار ایران

خاموش شدن شعله‌های آتش ارتفاعات جنگل‌های ممسنی

asdasd
کد خبر : ۷۹۰۰۴۰

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس از مهار آتش سوزی مناطق جنگلی در ارتفاعات شهرستان ممسنی خبر داد و گفت: آتش سوزی گسترده در ارتفاعات جنگلی شهرستان ممسنی مهار شد.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس شهرام منتصری گفت: آتش سوزی ارتفاعات "چشمه انجیر" از توابع شهرستان ممسنی و بخش هایی از اطراف آن  پس از گذشت چند روز  بطور کامل مهار شد.
وی با اشاره به عملیات گسترده مهار آتش با مشارکت بیش از پیش مردم و نهادها گفت: این آتشسوزی باهمکاری بالگرد های ارتش و با کمک نیروهای امدادی و منابع طبیعی،مدیریت بحران استانداری ،فرمانداری وبخشداری ، نیروهای سپاه، بسیج ، هلال احمر، آتش نشانی، محیط بانان، جنگلبانان،کوهنوردان ،مردم و اهالی منطقه و تشکلهای زیست محیطی ساعت  ۱۰ صبح امروز مهار شد.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس که به عنوان هدایت کننده نیروها ی اطفای حریق از چند روز پیش در این منطقه حضور مستمر داشته است افزود: آتش سوزی که از یکشنبه شب در مناطق جنگلی و ارتفاعات این شهرستان شروع شده  و با شدت گرفتن باد به بخشهای دیگری از منطقه سرایت کرده بود سرانجام با تلاش بی وقفه و شبانه روزی نیروهای منابع طبیعی و مردمی بطور کامل اطفاء شد.
منتصری خشک بودن علف های منطقه، سخت گذر بودن، افزایش سرعت باد و گرمای هوا را از عوامل تشدید کننده این حریق عنوان کرد و افزود: وضعیت تجهیزات موجود در زمینه اطفای حریق با توجه به سطح زیاد منطقه کافی نبود و براین اساس همه نیروهای کمیته بحران در استان و شهرستان در منطقه حاضر شده و نسبت به اطفای حریق اقدام کردند.
 
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس با قدر دانی از حضور دلسوزانه همه مردم و نیروهای امدادی ادارات و دستگاهها برای کمک به طبیعت ونیروهای منابع طبیعی در این حریق گفت: دغدغه مندی و مسئولیت پذیری مردم بدون داشتن توقع و چشم داشتی نشانگر اهمیت و توجه بیش از پیش آنان به عرصه های طبیعی و حفاظت از این میراث گرانبهاست.
وی با اشاره به بروز عوامل متعدد در شیوع این حریق افزود: عامل انسانی یکی از مهم‌ترین عوامل در این حریق است که در این راستا از همه مسافران ،گردشگران و مردم تقاضا می شود حتی الامکان از روش کردن آتش در عرصه های طبیعی خودداری کنند.
لازم به ذکر است در حال حاضر منطقه تحت کنترل بوده و نیروهای پایش جهت پاکسازی و اطمینان از خاموش شدن کامل آتش در ارتفاعات حضور دارند.
شهرستان ممسنی دارای 350هزار هکتار جنگل و مرتع است و پوشش گیاهی غالب آن شامل بلوط، کیکم، بادام کوهی و بنه است و  در فاصله 158کیلومتری غرب شیراز واقع شده است.
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز