خبرگزاری کار ایران

مدیر کل بیمه سلامت خراسان رضوی خبر داد:

آغاز فرآیند حذف تدریجی دفترچه های درمان بیمه سلامت

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۴۵۰۵

مدیر کل بیمه سلامت خراسان رضوی گفت: مقرر شده است از ابتدای اردیبهشت ماه ۱۴۰۰، چاپ دفاتر بیمه درمان بیمه شدگان صندوق بیمه سلامت همگانی در سطح استان خراسان رضوی متوقف شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، دکترعلیرضا رمزی مدیر کل بیمه سلامت خراسان رضوی در جلسه شورای اطلاع رسانی این اداره کل گفت:  در راستای اجرای بند «ج » ماده ۷۰ برنامه ششم توسعه کشور و بند « ز » تبصره ۱۷ قانون بودجه سال ۱۴۰۰ و با توجه به ابلاغیه شماره ۱۷۹۰۰۵‌/۱ مورخ ۱۳۹۹/۱۰/۲۱ وزیر ارتباطات و فنآوری اطلاعات ، سازمان بیمه سلامت ایران ملزم به اجرای برنامه نسخه نویسی الکترونیک در کلیه مراکز درمانی طرف قرارداد در سطح کشور شده است.

وی افزود:همچنین بر اساس ابلاغیه شماره ۱۳۴۳۶‌/۱۴۰۰  سازمان متبوع مقرر شده است از ابتدای اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ چاپ دفاتر بیمه درمان بیمه شدگان صندوق بیمه سلامت همگانی (رایگان)، از ابتدای خرداد ماه چاپ دفاتر بیمه شدگان صندوق روستائیان و از ابتدای تیرماه ۱۴۰۰ چاپ دفاتر بیمه ای سایر صندوق های بیمه ای سازمان بیمه سلامت ایران در سطح استان خراسان رضوی متوقف شود.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان رضوی تاکیدکرد: با اجرای این طرح بیمه شدگان تحت پوشش این سازمان جهت مراجعه به پزشک نیاز به دفترچه بیمه نخواهند داشت و مراکز درمانی بر اساس کد ملی بیمار اقدام به نسخه‌نویسی الکترونیک و در صورت نداشتن زیرساخت الکترونیک در سربرگ مطب یا درمانگاه اقدام به تجویز دارو و خدمات برای بیمه‌شدگان خواهند کرد.

وی تصریح کرد: کلیه بیمه شدگان سازمان بیمه سلامت و نیز پزشکان و موسسات درمانی می توانند از طریق شماره گیری سرشماره #۱۶۶۶* در گوشی همراه خود از اعتبار بیمه شده این سازمان جهت دریافت و ارائه خدمات درمانی مطلع شوند.

رمزی گفت: به جهت رعایت حال بیمه شدگان این سازمان و برای اطمینان خاطر و آگاهی بیمه شدگان از وضعیت بیمه ای خود، برگ اول دفترچه که حاوی اطلاعات هویتی آنها است نیزدر اختیارشان قرار خواهد گرفت.

مدیر کل بیمه سلامت خراسان رضوی همچنین افزود: در شش ماهه اول سال ۱۳۹۹ مبلغ ۱۷۷ میلیارد ریال از اعتبارات اداره کل بیمه سلامت خراسان رضوی به درمان بیماری کووید ۱۹ در بیمارستانهای استان اختصاص یافت. 

رمزی ادامه داد: گسترش تخت های ICU بیمارستانهای استان و افزایش آنها، در ارائه خدمات مناسب به بیماران بدحال کرونایی نقش و تاثیر بسزایی داشته است. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز