خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان خبرداد:

توزیع مرغ بیست هزار تومانی در آذربایجان شرقی/ با هرگونه گرانفروشی برخورد می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۷۳۲۰

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی از توزیع مرغ با قیمت ۲۰۴۰۰ تومان، از روز گذشته، 17 آذر ماه در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از تبریز، اکبر فتحی در جلسه وبینار با حضور مدیران جهاد کشاورزی و دامپزشکی شهرستان‌ها، با بیان اینکه مرغدارانی که نهاده‌های دامی را با یارانه ارز دولتی 4200 تومانی خریداری کرده‌اند موظف هستند تا مرغ زنده را با قیمت 14 هزار و 400 تومان به کشتارگاه تحویل دهند، گفت: مدیران شهرستان باید کارکرد مرغداری‌های شهرستان خود را رصد کرده و در توصیه‌های خود به مرغداران، آنها را از عواقب گرانفروشی و عدم ارسال مرغ به کشتارگاه‌ها آگاه کنند.

وی از مرغداران خواست از تمام ظرفیت خود برای تولید و فروش مرغ و ارسال به کشتارگاه استفاده کرده و در این روزهای حساس برای حفظ امنیت غذایی جامعه با جهاد کشاورزی و دامپزشکی استان همکاری کنند.

وی با اشاره به سیاست جهاد کشاورزی در بخش طیور، گفت: مدیریت متمرکز بخش  طیور یکی از مهم ترین برنامه‌های وزارت جهاد کشاورزی است و باید با جدیت دنبال شود؛ قیمت مرغ به گونه‌ای محاسبه شده است که همه هزینه‌ها برآورد شده و مرغدار با حاشیه سود مناسب اقدام به تولید مرغ می‌کند بنابراین با گرانفروشان برخورد خواهد شد چرا که قیمت‌های بالاتر، حق الناس را زیر سئوال می‌برد و مردم حق اعتراض خواهند داشت.

فتحی افزود: دستگاه قضایی و بازرسی وزارت صمت با مرغدارانی که تخلف انجام دهند برخورد خواهد کرد و معرفی این مرغداران وظیفه جهاد کشاورزی شهرستان‌ها و سازمان جهاد کشاورزی استان است.

وی تاکید کرد: با توجه به این‌که جهادکشاورزی به عنوان متولی بخش همواره در راستای حمایت از تولید کننده قدم برداشته است، لذا در مرحله اول هیچ علاقه‌ای به برخورد با تولید کننده ندارد اما اگر حقوق مردم پایمال شود مجبور خواهیم شد تا کسانی را که قوانین مربوطه را زیر پا می‌گذارند تحت عنوان اخلال در نظام اقتصادی کشور به دستگاه قضایی معرفی کنیم.

وی با اشاره به این‌که وظیفه تنظیم بازار مرغ تا سطح عمده فروشی بر عهده جهاد کشاورزی است، گفت: در گذشته این امر بر عهده وزارت صمت بود اما بعد از عهده دار شدن این وظیفه جهاد کشاورزی با جدیت و برنامه ریزی به دنبال حل این موضوع و تعیین قیمت مناسب این محصول در بازار است.

                                  با هرگونه گرانفروشی در مراغداری های استان برخورد می‌شود

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان شرقی گفت: هر گونه گرانفروشی در مرغداری‌ها با برخورد صریح دامپزشکی استان همراه خواهد بود .

امیرحسین بهداد در این جلسه،گفت: روسای دامپزشکی شهرستان‌ها موظف هستند تا هماهنگی لازم را با جهاد کشاورزی در نظارت بر تولید و بازار مرغ داشته باشند و هر چه که سازمان تایید و ابلاغ کند، مورد تایید دامپزشکی استان است.

وی با بیان اینکه ادارات دامپزشکی شهرستان‌ها با مرغداران گرانفروش برخورد می‌کنند، ادامه داد: نهاده‌های دامی با پول بیت المال و یارانه دولتی در اختیار مرغداران قرار گرفته است، در نتیجه مرغ باید به قیمت مناسب در اختیار مردم قرار بگیرد.

وی با اشاره به ممنوعیت خروج مرغ زنده از استان، ادامه داد: مجور فروش به خارج از استان داده نمی‌شود مگر این‌که مرغ مادر و یا تخم گذار باشد.

بهداد تاکید کرد: مرغداران به هیچ وجه نمی‌توانند مرغ را در کشتارگاه به صورت قطعه بندی به فروش برسانند و مسئولان فنی دامپزشکی که در کشتارگاه‌ها حضور دارند، موظف هستند تمام سیاست‌های سازمان جهاد کشاورزی استان، اداره کل دامپزشکی استان و سازمان دامپزشکی کشور را به مرغداران و کشتارگاه‌ها ابلاغ کرده و بر نحوه اجرای دستورات توسط مرغداران و کشتارگاه‌ها نظارت کنند.

وی گفت: از امروز تا اطلاع ثانوی حضور مسئولان فنی در کشتارگاه به عنوان نماینده دولت الزامی است و باید تا آخرین لحظه بسته‌شدن کشتارگاه در آنجا حضور داشته باشند و وظایف خود را به صورت دقیق انجام دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز