خبرگزاری کار ایران

رئیس جهادکشاورزی نیشابور خبر داد:

توزیع بیش از ١٠ هزار تُن کود شیمیایی در نیشابور

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۲۴۱۶

رئیس جهادکشاورزی نیشابور گفت: از ابتدای امسال از سهمیه ١٢ هزار و ٣٠٠ تن کود این شهرستان تاکنون حدود ١٠ هزار و ٢۵ تن انواع کود شیمیایی یارانه دار ٨٢ درصدی برای مصرف در این شهرستان خریداری و بین کشاورزان توزیع شده است.

به‌گزارش خبرنگار ایلنا از نیشابور، محمدعلی فرهمندراد با اعلام این خبر افزود: کار تامین و توزیع کود شیمیایی در قالب شبکه تعاون روستایی خراسان رضوی بر عهده تعداد ۴١ عامل کارگزاری کود در اقصی نقاط این شهرستان است که از طریق شبکه تعاون روستایی و با کمک اتحادیه های تعاون روستایی و تعاونی تولید و تشکل‌های مرتبط بین کشاورزان توزیع شده است. 

فرهمند راد ادامه داد: بر این اساس همه کارگزاری‌ها و تشکل‌های مرتبط در شهرستان موظف هستند کود مورد نیاز زراعت را به صورت به هنگام در اختیار کشاورزان در سراسر شهرستان قرار دهند.

رئیس تعاون روستایی نیشابور نیز با بیان اینکه تلاش می‌کنیم تا نهاد‌های کشاورزی به موقع به دست کشاورزان و بهره برداران برسد گفت: نیشابور ۴١ عامل توزیع که در قالب شرکت تعاونی روستایی و تعاونی تولید می باشند با افزون بر ۵٨ هزار و ١٢٠ نفر عضو دارد و سالانه ۶۴٢ هزار تن انواع محصولات زراعی و باغی توسط ۴٣ هزار و ١٧۴ بهره بردار در این شهرستان تولید می شود. 

علیرضا بیاتی در ادامه افزود: همچنین افزون بر ١۵٧ هزار و ٩٩٣ نفر از جمعیت ۴۵١ هزار و ٧٨٠ نفری نیشابور در ۴٣١ روستای این شهرستان سکونت دارند و روستاییان نیشابور ٣۵ درصد از کل جمعیت روستایی این شهرستان را تشکیل می دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز