خبرگزاری کار ایران

با اجرای ۳ طرح حمایتی دولت؛

اشتغال در استان اردبیل تسهیل می‌شود/حمایت دولت از کارفرمایان برای به‌کارگیری شغل اولی‌ها /پرداخت 100 میلیارد تومان به مشاغل آسیب دیده کرونا

asdasd
کد خبر : ۹۹۳۳۰۵

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل گفت: معافیت بیمه ای و پرداخت 30 درصد دستمزد مصوب شورای عالی کار از مشوق های دولت جهت تسهیل اشتغال و حمایت از کارفرمایان جهت بکارگیری نیروی شغل اولی است.

به گزارش ایلنا، قاسم رحیمی در تشریح برنامه های دولت جهت حمایت از بخش خصوصی در امر اشتغال عنوان کرد:  سه طرح یارانه دستمزد، مشوق بیمه ای و کارورزی با رویکرد تسهیل و حمایت از جذب دانش آموختگان‌دانشگاهی در بنگاه‌های اقتصادی با تخصیص اعتبار از سوی دولت در حال اجرا است.

او افزود: طرح کارورزی یکی از برنامه های حمایتی دولت از اشتغال دانش‌آموختگان دانشگاهی است که پس از سپری شدن دوره سه ماه مهارت‌آموزیِ فارغ التحصیلان در واحدهای تولیدی، در صورت بکارگیری آنها توسط کارفرمایان مبلغ حق بیمه سهم کارفرما به مدت ۲ سال از سوی دولت پرداخت می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل ادامه داد: عدم مشمولیت قانون‌کار به جهت رویکرد آموزشی طرح کارورزی در دوره سه ماهه مهارت‌آموزی و پرداخت هزینه آموزش تا مبلغ ۲ میلیون تومان به کارورز توسط دولت در طول دوره مهارت‌آموزی از دیگر مشوق‌های لازم جهت تسهیل امر اشتغال است.

او  اضافه کرد: طرح یارانه دستمزد یکی دیگر از حمایتی دولت برای اشتغال افراد با مدرک دیپلم به بالا است که طی آن ۳۰ درصد دستمزد مصوب شورای عالی کار تا یک سال به ازای جذب نیروی شغل اولی از سوی دولت به کارفرما پرداخت می‌شود.

دبیر کارگروه اشتغال استان با بیان اینکه سهمیه استان از این طرح تعداد ۲ هزار و ۱۰۰ نفر است افزود: کارفرمایان در صورت جذب افراد بیکار شده به واسطه کرونا از مشوق طرح یارانه دستمزد بهرمند می شوند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل ادامه داد: طرح  مشوق بیمه ای آخرین طرح دولت جهت حمایت از اشتغال دانش آموختگان دانشگاه با پرداخت مبلغ حق بیمه به کارفرمایان به مدت دو سال در ازای جذب نیروی کار دانشگاهی است.

او در ادامه با اشاره به برنامه های حمایتی دولت از کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا گفت: ۱۵ بانک مسئولیت پرداخت تسهیلات کرونا را برعهده دارند و تا پایان آخر آبان ماه تمام پرونده‌هایی که درخواست وام کرده اند تعیین تکلیف خواهند شد.

دبیرکارگروه اشتغال استان با اشاره به اینکه کسب و کارهای فاقد بیمه تامین اجتماعی نیز تحت شمول این تسهیلات بودند افزود: تاکنون بیش از ۱۳ هزار نفر درخواست خود را در سامانه کارا ثبت کرده‌اند که از این تعداد بیش از ۸ هزار نفر تسهیلات خود را با نرخ سود ۱۲ درصد دریافت کرده و مابقی نیز باید تا پایان این ماه تعیین تکلیف خواهند شد.

قاسم رحیمی با اشاره به درنظر گرفتن دوره تنفس در بازپرداخت و شروع تقسیط تصریح کرد: مبلغ این تسهیلات برای فعالیت های خود اشتغالی، کسب کارهای آسیب دیده و یا مشاغلی که با تصمیم ستاد ملی کرونا تعطیل شده اند متفاوت بوده و تعداد نیروی کار نیز در تسهیلات پرداختی دخیل است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز